شما اینجا هستید
اجتماعی » استقبال گسترده فیلمسازان از جشنواره فیلم صاحب/ ۱۰۰ فیلم در دبیرخانه جشنواره ثبت شد

به گزارش سقزرووداو؛ زانیار لطفی دبیر جشنواره در جلسه ای با حضور شهردار و اعضای شورای شهر صاحب ضمن ارائه گزاشی از روند اجرایی برگزاری جشنواره، گفت: خوشبختانه با استقبال بسیار خوبی که از طرف فیلم سازان از این جشنواره صورت گرفت در مهلت اعلام شده ارسال اثر ۱۰۰ اثر در دبیرخانه جشنواره به ثبت رسید که بسیار قابل توجه بوده است.

وی گفت : ۷۲ اثر داستانی، ۱۹ اثر مستند و ۹ اثر پویانمایی از بیش از ۹۰ هنرمند کوردستانی به دبیرخانه جشنواره ارسال گردیده که این حضور فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی ها و پتانسیل های فرهنگی و هنری شهر صاحب است.

لطفی افزود: برگزاری شایسته این جشنواره با توجه به حضور اکثر هنرمندان فیلم ساز کوردستانی می تواند زمینه برگزاری منطقه ای و کشوری و حتی بین المللی فستیوال را در دوره های بعدی فراهم سازد.

دبیر جشنوراه فیلم کوتاه صاحب افزود: توجه به هنر یکی از مهمترین مؤلفه های توسعه محسوب می گردد و در میان این هنرها، سینما به عنوان هنر هفتم با بهره مندی از سابر هنرها تسهیل کننده روند حرکتی در مسیر توسعه و شناساندن توانمندی ها قلمداد گردیده است.

لطفی در خصوص زمان برگزاری جشنواره نیز گفت: جشنواره از ۱۹ شهریور ماه ۱۴۰۱ آغاز و برگزیدگان در بخش های مختلف همزمان با روز ملی سینما ۲۱ شهریور در مراسمی معرفی و تجلیل خواهند شد.

وی از برگزاری برنامه های مختلف جنبی در ایام جشنواره خبر داد و گفت: نشست فیلم سازان استان با مسئولین ارشد سینمایی حوزه هنری کشور، برگزاری کارگاه ها و نشست های تخصصی سینما، بازدید از جاذبه های توریستی و گردشگری صاحب و جلسات نقد وبررسی با حضور صاحبان آثار از برنامه های جنبی بوده که درنظر گرفته شده است.

در این نشست که محمد مصونی رئیس شورای شهر صاحب، رضا گلزار و کامل سوسنی اعضای شورای شهر صاحب و همچنین محمد فرج زاده دبیر اجرای جشنواره نیز حضور داشتند، یحیی آذرپور شهردار صاحب با قدردانی از تلاش های صورت گرفته گفت: شهرداری و شورای شهر صاحب با تمام توان از این جشنواره حمایت خواهد کرد.

وی گفت: براین باوریم کار فرهنگی و برگزاری جشنواره های هنری با توجه به استعدادهای فراوانی که در این منطقه وجود دارد در بالا بردن سطح فرهنگی جامعه مؤثر بوده و زمینه کاهش معضلات اجتماعی را فراهم می آورد.

همچنین در این نشست طی حکمی “ایرج کاکی” به عنوان مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه ای جشنواره منصوب شد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل