شما اینجا هستید
اجتماعی » برداشت افکار عمومی از عملکرد فرماندار ویژه سقز: رضایت بخش نیست

در اینستاگرام این سوال مطرح شد “آیا از عملکرد ۴۰ ماهه کامیل کریمیان فرماندار ویژه شهرستان سقز راضی هستید؟” که در طول ۲ ساعت ۴۰۱۵ نفر از استوری دیدن کرده و ۱۶۵۸نفر در رای گیری شرکت نمودند.

براساس نتیجه بدست آمده ۱۲۰۱ نفر (معادل ۷۲ %) گزینه خیر (ناراضی) و ۴۵۷نفر (معادل ۲۸ %)  گزینه بلی (رضایت) را انتخاب نموده اند.

در تلگرام گویه “عملکرد کامیل کریمیان فرماندار ویژه شهرستان سقز را در ۴۰ ماه گذشته چگونه ارزیابی می کنید؟” مطرح شد که از ۳۱۷۶ نفر بازدیدکننده، ۹۶۳ نفر در رای گیری شرکت نموده که نتایج نهایی حاکی از آن است ۸۲ % عملکرد فرماندار ضعیف، ۱۰ % خوب و ۹ % درصد متوسط ارزیابی نموده اند.

براساس قانون فرماندار در قلمرو ماموریت خویش به عنوان نماینده عالی دولت، مسئولیت اجرای سیاست‌های عمومی کشور در ارتباط با وزارتخانه‌ها و موسسات و شرکت‌های دولتی و سایر دستگاه هایی که به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می‌نمایند، نهاد‌های انقلابی، نیرو‌های انتظامی، شورا‌های شهر، شهرداری‌ها و دهیاری ها و موسسات عمومی غیردولتی را عهده دار است، مسئول شورای تامین و شورای اداری شهرستان بوده، تشکیل و هدایت شورا‌هایی نظیر آموزش و پرورش، حفاظت از منابع طبیعی، هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، تنظیم بازار و شورای اداری برعده فرماندار است. او باید همه پرسی و انتخابات‌ها را برگزار و نظارت کند.

همچنین کلیه مسائل عمرانی و بودجه ای، عزل و نصب روسای ادارات به نحوی با فرماندار مرتبط است.

به نظر می رسد اقتدار، جامع نگری، داشتن تفکرات توسعه ای و ارتباطات وسیع اجتماعی و همچنین داشتن قدرت نفوذ در سطوح استانی و کشوری، برنامه محوری و … از جمله ویژگی هایی است که یک فرماندار برای پیشبرد امورات محوله باید داشته باشد.

با توجه به افکارسنجی صورت گرفته و نظرات دریافتی، به نظر می رسد فرماندار فعلی سقز نتوانسته رضایت نسبی مردم شهرستان سقز را به دست آورد، هرچند برخی مشکلات مثل کمبود اعتبارات و مسائل اقتصادی کلی و یا ادامه گذشته بوده، اما مواردی همچون: رکود طرح های زیربنایی و عمرانی، تضعیف جایگاه و موقعیت سیاسی- اقتصادی شهرستان راهبردی سقز در مناسبات استانی، منطقه ای و مرزی؛ نداشتن پلاتفرم، نداشتن اطلاعات و شناخت کافی از شهرستان و پرداختن به امور جزئی و غیرضروری، وجود شبکه اداری و برخی مدیران ضعیف و ناهماهنگ و… در این عدم رضایت کلی موثر بوده، همچنین در سال های اخیر ارتباط با معتمدین، نهادهای مدنی، رسانه ها و نخبگان تضعیف و با مسائل حاشیه ای همراه شده است.

فرمانداری سقز جایگاه ویژه داشته و با عنایت به تنوع و گستردگی وظایف و اختیارات، می تواند نقش بسیار راهبردی در پیشرفت و توسعه شهرستان و کاهش چالش های فعلی داشته باشد، که امید است این مساله بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته و برندسازی جایگاه و تاثیرگذاری فرمانداری ویژه مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل