شما اینجا هستید
اجتماعی » بر این خوان یغما؛ چه دشمن، چه دوست/ هیوا نوروزی

تلاش و تمایل در زمره پیش شرط های انتخاب مشاغل مختلف هستند ؛ منتخبان شورا و مجلس که در بحبوحە کرونا کارزار انتخابات بە راه انداخته و التماس دعا داشتند وظیفەای را پذیرفتەاند که رستگاری در آن سخت اما غیر ممکن نیست .

 

آیا بە یاد دارید شخصی با شعار پاکدستی محض و حفظ وضعیت موجود حائز آرای اکثریت شده باشد؟ کدام نماینده، عضو شورا و شهردار را سراغ دارید که تا نیل به کرسی آمال انواع و اقسام وعده وعید نداده باشد و خود را ابداع کننده طرح های توسعه ای جا نزده باشد؟

 

مگر قابلیت کار گروهی، درک و شناخت سیاسی و سواد رسانه ای از الزامات حضور در جایگاه نمایندگی و شورا و شهرداری نیست؟ حال چه شده است که چند عضو شورا درگیر جنگ نیابتی شده تلویحاْ اظهار عجز و ناتوانی هم می کنند اما صحبت از دارندگی اعتبارات و برازندگی اختیارات می کنند و توسعه و عمران شهر را فدای علایق و منافع خود می کنند.
طوری چیدمان شدەاند کە شهر را بە کُما بردەاند ناظران را چشم بند، شهردار را پابند و شهروند را دست انداختەاند.

 

طیف سه نفره و جناح چهارگانه را چوب لای چرخ تشخیص و آن طرف طیف مقابل را غیر قابل اعتماد می داند . شهردار در خلاء، فرماندار سرگرم تعارفات و مرکز استان در جایگاه تماشاچی مبادی آداب اند.

گسترش و نفوذ اینترنت پیشران شفافیت در تمام امور است.
سال های نه چندان دور کنجکاوی در مورد حقوق شاغلان دولتی به تصویر معجزات شبیه بود.
امروزه اما به استثنای برخی مناصب خاص درآمدها نسبتاً برملا شده اند و همین قید استثنا موجب بی قیدی شده است به نحوی که با برخی دم از خستگی و ندامت می زنند و تداوم خدمت را تکلیف و محض رضای خدا قلمداد میکنند چه بسا دکان گشوده و منت بر خلایق میفروشند !

چه اصراری است مدام در توجیه اهمال و انفعال حرفەای؛ اوضاع کشور، منطقه و جهان را پیش می کشید؟ مگر شهر با گذشت دو سه سال به گوشه ای از آفریقا سُر خورده است که به حفظ وضع موجود و چند نطق و اقدام مبتدی دلخوش باشیم .

استعفای سایر منتخبان و مناصب حتی شاغلان لشکری قابل بررسی در مراجع قانونی کشور است اما خلط مبحث وظیفه و خدمت با هدف تبرئه از ضعف ها و عفو قصور، پذیرفتنی نبوده و دیرزمانی است کاربری سابق را ندارد.

 

مشغولیت با اهداف شخصی و درگیری با تعارض منافع شمارنده معکوس را فعال و زمان به ضرر سقز در حال گذر است.
درجا زدن یا پسرفت اوضاع و استهلاک دارایی های شهرستان سقز پس از عمر ۳ ساله نمایندگی مجلس و یکساله اعضای شورای شهر و شهردار گزارش واضح از ناگفته هاست .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل