شما اینجا هستید
اخبار » بیمارستانی که برای سقز، شفا نداشته است

یکسال از افتتاح بیمارستان شفا گذشت و به همین دلیل مناسب دیدم نظر خود را به عنوان یک کادر درمان، به گوش مردم و مسؤلین شهرمان برسانم

بعد از گذشت یک دهه از شروع ساخت بیمارستان شفا، این مرکز درمانی با وضعیت کیفی موجود در سال ۱۳۹۹ به دانشگاه علوم پزشکی جهت ارائه خدمت تحویل داده و با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا، فرسودگی بیمارستان امام، عدم پاسخگویی بیمارستان های موجود به نیازهای درمانی شهرستان و منطقه و…با تشخیص متولیان امر و در میان امیدواری مردم افتتاح شد.

و اما بعد از گذشت یکسال از آن فرخنده روز، حالتی پدیدار شد که هر آنچه بیشتر وارد جزئیات شویم، زیره به کرمان بردن برای هر دوسوی ماجرا است؛ چون از یک طرف مدیران، پزشکان و کادر درمان شهرمان، خود به خوبی می‌دانند در این برهه زمانی و یکسال گذشته نه تنها بر خلاف باورهای اولیه کمک چندانی به بخش درمان سقز نکرد، بلکه به مانند خوره تمام امکانات موجود را اعم از انسانی و مالی بیمارستان قبلی را بلعید و خیلی از پرسنل را دچار سرخوردگی ناشی از تصمیمات ضعیف مدیریتی نمود و در سوی دیگر قضیه  مردم نیز علی رغم تبلیغات بعضی مدیران درمان و بعضی رسانه ها و گروه های تلگرامی شهرستان، با هر بار مراجعه به بیمارستان شفا، بیشتر با در بسته خدمات مواجه گردیده و به بیمارستان امام ارجاع داده می شوندکه با تفحص ساده در آمارها همه چیز را از عملکرد آن می‌توان اثبات نمود.

در این مدت علیرغم اعلام چندباره راه‌اندازی برخی جراحی ها و سی تی اسکن در بیمارستان شفا، حتی یک تصادفی پذیرش نشده و یا اگر شده جهت درمان بارها بین دو بیمارستان امام و شفا جابجا شدند.

در این یک سال نتیجه خاص و متحول کننده ای نصیب بخش درمان شهرستان نشده و کادر مظلوم بیمارستان امام هم در فشار قرار گرفته اند. حال در این خیالم که کاش به مانند ممالک مترقی، بدور از هرگونه حب وبغض، برآوردی واقعی از عملکرد مدیریتی مجموعه درمان شهرمان داشتیم تا ضمن تقدیر از هرآنچه زحمت و فداکاری کادر درمان در طول یکسال گذشته بوده را به سند افتخارات این قشر زحمت کش افزون نماییم‌ و در سوی دیگر بابت تصمیمات خسارت باری نیز که در اثر آن هزینه های زیادی بر جان بیماران، هزینه درمان و فرسوده شدن قسمتی از کادر درمان که به نا حق بر آنان تحمیل شد، چند مدیر را وادار به پاسخگویی به وجدان های بیدار نماییم. مدیرانی که شعارشان تخته نمودن درب بیمارستانی بود که سال ها بود به تنهایی و در ۲ سال اخیر نیز تنهاتر و فقط به واسطه عزم توانمند پرسنل خود همچنان به خدمت ادامه داده و خواهند داد.

پس امیدواریم همت مسولان بر راه‌اندازی و ارائه خدمت گسترده، جدید و باکیفی تر در این بیمارستان تازه ساخت قرار گیرد و قبل از فرسوده شدن بافت ساختمانی آن شاهد خدمت رسانی کارآمد و بهینه در آن بوده و آن را از حالت درمانگاهی خارج نمایند و بیمارستان شفا، به مکانی برای صفای بیماران بدل گردد‌.

ـ این یادداشت نظر نویسنده بوده و انتشار آن به معنای تایید یا رد از سوی سقزرووداو نمی باشد.

  1. salahkhodie@gmail.com

    واقعا کادر زحمت کش بیمارستان امام بسیار خسته اند،امیدواریم با راه اندازی کامل و خدمات رسانی بیمارستان شفا مسولیت ها تقسیم شود

    #کادر_درمان#قهرمانان_این_روزهای_ایران

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل