شما اینجا هستید
اجتماعی » دست صندوق بازنشستگی دولت در جیب تعاونی ها و بازنشستگان/ سکوت نمایندگان مجلس چرا؟

در صنف فرهنگیان به واسطه نگاه نادرست دولت مردان در دولت های مختلف به این قشر زحمت کش شاهد انباشت مشکلات در سطوح مختلف زندگی این صنف هستیم. جامعه معلمی با تشخیص فرهنگ همگرایی و کار جمعی( تعاونی ) اقدام به تاسیس نهاد های خدمتگزار در قالب مستقل معلمی نموده و با تاسیس تعاونی های مصرف و اعتبار فرهنگیان سعی در ترمیم آلام دولت زده بر بدنه ضربه پذیر معیشت معلم داشته است. با وجود صراحت مصوبه بالا در خصوص ضرورت همکاری دولت با تعاونی ها متاسفانه در تضاد آشکار با این مصوبه شاهد ایجاد زخمی عمیق و تاثیرگذار بر  عملکرد تعاونی ها در قالب ” عدم بازگشت کسورات اقساط خرید بازنشستگان از تعاونی های مصرف فرهنگیان “هستیم .

عملکردی غیرقانونی و کمرشکن برای تعاونی ها! چرا که تعاونی های مصرف فرهنگیان  غیر از سرمایه گذاری اعضای خود و برگشت کسورات ماهانه ناشی از خرید قسطی کالا ها هیچ درآمد دیگری ندارد و بر خلاف فروشگاه های زنجیره ای و وابسته به برخی نهادها یک ریال کمک در قالب یارانه، وام و…. از هیچ جایی دریافت نمی کند. روند تاخیر در بازگشت کسورات اعضای بازنشسته تعاونی ها از اسفند ۱۴۰۰ با بیست روز تاخیر شروع شد! و حالا در نیمه دوم شهریور ماه هنوز کسورات اقساط بازنشستگان ماه های تیر و مرداد  تعاونی ها با وجود گذشت ۹۰ روز تاخیر  !!!! به حساب این نهادهای خدمت رسان به قشر آسیب پذیر بازنشستگان واریز نشده است. مبلغ ریالی این کسورات در تیر و مرداد برای شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان سقز و زیویه حدود ۲/۷ میلیارد تومان  است و این در حالی است کل بدهی این تعاونی نزدیک به یک میلیارد تومان است! کارخانجات و عمده فروشی های کالا و خود شرکت تعاونی ها و اعضای آن چه گناهی کردند که به واسطه عملکرد غیرقانونی دولت  و صندوق بازنشستگی کشوری بایست با این کسری بودجه مواجه شوند؟!

 

جالب اینجاست دولت با ارائه سند کتبی (فیش حقوقی) به اعضای بازنشسته رسما اعلام کرده که اقساط خرید های آنها از حقوقشان برداشت شده اما مشخص نکرده به چه حسابی واریز  شده است!!!
سوال اساسی اینجاست:
– مسئول سوال از این عملکرد غیر قانونی دولت و صندوق بازنشستگی چه کسی یا بهتر بگویم چه شخصیت حقوقی غیر از نمایندگان مجلس است؟!
– دلیل سکوت نمایندگان در قبال این پایمال شدن عیان حقوق بازنشستگان فرهنگی و تعاونی های بر آمده از اراده مستقل معلمان چیست؟!
– اگر امروز شرکت تعاونی مصرف فرهنگیان قروه به واسطه عملکرد دولت مجبور به تعطیل شدن شد دور نیست فردا و پس فردا و ماه آینده نوبت به دیگر تعاونی های مصرف فرهنگیان استان و کشور برای تعطیل شدن برسد!
و در نهایت سوال اساسی تر: چرا؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل