شما اینجا هستید
اجتماعی » سقز مستعد سرمایه گذاری های کلان است/ راهبرد شیمانول ارتقای برندینگ در بازارهای داخلی و بین المللی است

جهت بررسی فعالیت های این کارخانه، مسائل و مشکلات آن ضمن بازدید میدانی، مصاحبه ای را با رئوف فلاحی مدیرعامل آن انجام داده ایم که به شرح زیر از نظرتان می گذرد:

🔸تولید روزانه ۵۰ تن روغن موتور و ضد یخ

مدیرعامل شرکت شیمانول با بیان اینکه روزانه ۵۰ تن انواع محصول استاندارد تولید می کنیم گفت: در اکثر کلان شهر نمایندگی توزیع داریم ضمن اینکه حضور در بازارهای جهانی هم برای مهم مهم بوده و محصولات شیمانول به کشورهای ترکیه، عراق، ترکمنستان، افغانستان، سوریه و…صادر می شود و قرار است به زودی نیز این محصولات به نیجریه و برخی کشورهای قفقاز نیز صادر شود.

🔹لزوم حمایت از سرمایه گذاری های کلان در منطقه

رئوف فلاحی، شکل گیری صنایع مولد در منطقه را عامل موثری در جهت ایجاد اشتغال و ارتقای درآمد سرانه دانست و گفت: لازمست مسئولان امر با تسهیل گری، ارائه بسته های تشویقی برای تولیدکنندگان، ایجاد زیرساخت های مناسب، کمک به تامین مواد اولیه و صادرات به جذب سرمایه گذاری و توسعه صنایع در منطقه کمک نمایند.

▫️سقز مستعد سرمایه گذاری/ لزوم ایجاد منطقه ویژه، بازگشایی بازارچه مرزی و راه اندازی کمرگ

فلاحی خواستار آسیب شناسی تعطیلی برخی واحدها که تبدیل به انبار در شهرک صنعتی گشته اند، شد و گفت: سقز به دلایل شرایط مناسب جغرافیایی، پتانسیل های انسانی و معدنی ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری و صنعتی شدن را دارد که در این رابطه باید تدوین چهارچوب ها و سیاست های کلان و هماهنگ مورد توجه قرار گیرد.
برای نمونه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی و صنعتی در سقز می تواند بسیار موثر و متفاوت باشد و قطعا موجب جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در سطح بالایی می شود و یا در بحث منطقه ازاد تجاری کوردستان، حلقه مفقوده آن شهرستان سقز است که باید به این محدوده اضافه شود.
وی اضافه نمود: یکی دیگر از مواردی که باید مورد توجه جدی قرار گیرد بازگشایی بازارچه مرزی سقز و راه اندازی کمرگ اختصاصی در این شهر است که نقش مهمی در تسهیل تجارت و امورات تولیدکنندگان و صادرکنندگان دارد و از هزینه های آنان می کاهد، با توجه به اینکه بازارچه سیف سقز رسمی بوده و در گذشته تیز این شهر کمرگ داشته ولی بعدا تعطیل نموده اند باید راه اندازی مجدد آنها مورد توجه جدی و فوری قرار گیرند.

🔺 مشکلات انتقال ارز به داخل

فلاحی یکی از مشکلات صادرکنندگان را جابجایی و انتقال ارز به داخل ذکر کرد و گفت: این مشکل باعث شده که گاها مجبور شویم بجای ارز، تهاتر کرده و کالا یا مواد اولیه وارد کنیم که باعث مشکلات و پیچیدگی کار می شود.

🔸ضرورت کاهش سود تسهیلات بانکی

وی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۶۰ نفر به صورت مستقیم در شیمانول مشغول به کار بوده گفت: در زمینه مالیات مشکلی نداریم و بیشتر توافقی است، اما سود تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی بالاست که ما استفاده نکرده ایم و باید بانک ها تغییر سیاست داده و حامی تولید باشند و برای تحقق این مساله، نیاز است سود تسهیلات را کاهش دهند.


🔸راهبردهای شیمانول برای حضور موثر در بازارهای داخلی و بین المللی

فلاحی در مورد برنامه های آنان برای توسعه این کارخانه و زنجیره های تولید در منطقه گفت: در نظر داریم با توسعه فعالیت ها، ارتقای فناوری و تجهیزات، میزان تولیدات و اشتغال موجود را ارتقا ببخشیم.
پیشتازی در عرضه محصولات جدید روانکارها، حفظ شیمانول به عنوان برند برتر در بازار و کسب جایگاه مناسب ملی و بین المللی از اهداف راهبردی ماست، لذا سرمایه گذاری های ما معطوف به تحقق این اهداف می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل