شما اینجا هستید
اجتماعی » سقز پتانسیل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری دارد/ منافع و توسعه شهری مبنای تعامل شورا و شهرداری باشد

  1. ساماندهی منابع انسانی

ارسطو گویلی در نشست ۶ ساعته با خبرنگاران، به اقدامات صورت گرفته برای ایجاد انگیزه و ساماندهی منابع انسانی در شهرداری اشاره و گفت: ضمن بروزرسانی پرداخت حقوق و مزایا، چارت منابع انسانی تهیه شده، کمبود نیروی کاری در بخش فضای سبز را با بکارگیری ۳۵ نیرو با قرارداد ۸۷ روزه را تا حدی مرتفع و این قرارداد ۲ ماه دیگر تمدید شده اما بعد از آن قراردادشان تمدید نمی شود.
وی افزود: در مقابل تغییرات نیروها و یا جابجایی برای بهبود رویه ها، متاسفانه فشارهای متعددی وارد می شود که ما مصمم به ادامه این کار و شایسته سالاری هستیم در گذشته برخی تبدیل وضعیت ها عادلانه نبوده و باید این مساله اصلاح شود.
در مورد آتش نشانی هم در حال حاضر حضور نیروها به صورت ۲۴ ساعت حضور و ۴۸ ساعت استراحت و آموزش بوده که ما قصد داریم آن را به ۲۴ حضور و ۲۴ ساعت استراحت تغییر دهیم، در واقع کارمند باید اولویتش حضور در محل کار و خدمت در سازمان باشد نه کارهای دیگر.

 

آسیب شناسی طرح های عمرانی و سرمایه گذاری

وی به مشکلاتی در طرح های سرمایه گذاری و عمرانی اشاره و گفت: ما اصلا چیزی بنام پکیج مطالعاتی سرمایه گذاری نداشتیم، برخی پروژه ها نظیر گولان و کوردمال نقشه و طرح توجیهی در شهرداری نداشتند، ۲۴ متری مکریان بدون هماهنگی با اوقاف و صاحبان برخی املاک احداث و در دادگاه شهرداری به بیش از ۳۳ میلیارد تومان محکوم شده ایم، بدهی مجتمع نیمه کاره فرهنگی به ۱۲ میلیارد و پل عنکبوتی به ۹ میلیارد رسیده، وضعیت ساختمان پزشکان نامشخص بوده، سقز با بی اعتمادی سرمایه گذاران مواجه شده بود و….، لذا ما اقداماتی را شروع نمودیم در مرحله اول با کلیه سرمایه گذاران نشست هایی داشتیم و توافقات یا راه حل هایی برای حل مشکلات موجود انجام یا پیشنهاد داده ایم، مشکلات صنوف آلاینده کانی نیاز تا حدی حل شده و در مرحله اول ۸۰ مغازه سهم شهرداری را گرفته ایم، در ۹ ماه گذشته بیش از ۵۰ سند تک برگ برای املاک شهرداری اخذ نموده ایم، مذاکراتی با مسئولان سازمان اوقاف برای حل مشکل ۲۴ متری مکریان انجام و قول مساعد داده اند، ۲۵ میلیارد بدهی بانک شهر را با تهاتر انجام و مذاکرات برای حل مشکل و ادامه تهاتر با دستگاه های اجرایی و حل بدهی های بانک شهر (حدود ۶۰ میلیارد) و تامین اجتماعی (حدود ۵۰ میلیارد) ادامه دارد، ضمن اینکه موفق شدیم بخشی دستور بخشش جرایم تامین اجتماعی را بگیریم.

اقدامات عمرانی و اسفالت

گویلی به اقدامات و برنامه های حوزه عمرانی اشاره و گفت: برای تکمیل پارک تپه مالان و ۱۴ بوستان محلی دیگر فراخوان پیمانکار داده ایم ضمن اینکه مشکل آب پارک تپه مالان با اجرای خط لوله ۲۸۰۰ متری حل شده، بخشی از مطالبات پیمانکاران را پرداخت کرده ایم.
در بخش اسفالت تاکنون ۷۶۰ تن قیر رایگان از وزارت کشور، ۱۹۸ تن از ستاد بازآفرینی شهری تحویل گرفته ایم و ۱۷۰ تن قیر از شهرداری صاحب و ۱۶۰ تن هم از شهرداری آرمرده به صورت تهاتر گرفته ایم که این میزان قیر در ۱۴ سال گذشته بی سابقه بوده، تاکنون برای لکه گیری سطح شهر بیش از ۱۵۰ هزار متر اسفالت پخش شده، چند خیابان در صالح اباد و قوخ اسفالت شدند، اسفالت کوچه های مشارکتی که از ۳ سال پیش پول را واریز کرده اند، شروع شده است. همچنین توسعه تولید قطعات بتنی و سنگ فرش در دستور کار داریم، ترمیم و بازسازی پیاده روها از جمله پارک مولوی کورد، قوخ، بازار و….به زودی شروع می شود.

پتانسیل های سرمایه گذاری و حوزه زیباسازی

ارسطو گویلی گفت: سقز پتانسیل های عظیمی برای سرمایه گذاری در حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان دارد و تهیه پکیج و طرح های مطالعاتی در این راستا در دستور کار قرار دارد.
وی در مورد مقوله زیباسازی هم گفت: ساخت المان برای میادین آزادی و مکریان جهت تصویب نهایی به اداره کل ارشاد ارسال، ساماندهی ورودی شهر هم در دستور کار و تهیه طرح مطالعاتی می باشد، در ابتدای کار شورای شهر به واگذاری بدون فراخوان ایراد گرفتند اما با مستندات قانونی مشکل حل شده است.

 

طرح جامع ترافیک تهیه می شود

وی در مورد اقدامات و برنامه ها برای حل مشکل ترافیک، گفت: تهیه طرح جامع مطالعات ترافیک، ساخت زیرگذر یا روگذر در میدان ماموستا هیمن، تکمیل کنارگذر شرقی و پل مالیاتی، احداث کمربندی ۴۵ متری شهرک، پایش تصویری کامل سطح شهر با همکاری اداره مخابرات و راهور، ساماندهی کارت پارک، احداث برخی زیرگذر و روگذرهای دیگر از برنامه های مدنظر ماست که پروژه میدان دخانیات پس از تکمیل مطالعات شروع می شود.

 

مشکلات زمین های قولنامه ای و تعاونی های مسکن

گویلی درخصوص مشکلات زمین های قولنامه ای و تعاونی های پشت شهرک دانشگاه به نشست ها و پیگیری های انجام شده اشاره و گفت: مشکل زمین های قولنامه ای از سوی وزارت کشور، نماینده مجلس و فرمانداری پیگیری شده که امید است با ورود مجلس و لوایح ارائه شده به دیوان عدالت، مشکل مرتفع گردد.

 

منافع شهر و پیشرفت کارها مبنای تعامل مدیریت شهری باشد

شهردار سقز در خصوص تعامل با شورای شهر، عدم توازن و تعادل در ارتباطات وی با اعضای شورا و احتمال استیضاح وی گفت: اختلاف نظرهایی از ابتدا وجود داشته و بخشی از توان و وقتمان صرف پاسخگویی های تکراری شده، اما به مرور تعامل بیشتر شده و سعی می کنیم منافع شهر و پیشرفت کارها در اولویت باشد؛ ضمن اینکه برای ماندن دست و پا نمی زنم، اعتماد اعضای شورا و منافع مردم سقز برایم مهم است و برنامه ای برای کاندیداتوری مجلس هم ندارم.

 

کاهش اختیارات شهردار، مشکل زا بوده

گویلی در مورد کاهش اختیارات شهردار از ۵۰۰ به ۱۲۰ میلیون هم گفت: کاهش اختیارات موجب تعلل در بسیاری امور از جمله خرید تجهیزات آتش نشانی و اداری، تعمیر ماشین آلات، بتن ریزی برخی معابر و….شده، مستنداتی به شورا ارسال کرده ایم که در این مصوبه تجدیدنظر کنند.

 

نقشه راه مدیریت بحران در حال تدوین است

وی در مورد مدیریت بحران و خرید تجهیزات و ماشین آلات جدید نیز گفت: کلیه ماشین الات از جمله ۱۰ دستگاه سنگین تعمیر شده اند و از طریق اقداماتی نظیر تهاتر درنظر داریم چند دستگاه خودرو سنگین دیگر را خریداری کنیم، نقشه راه مدیریت بحران تهیه و باید شهرداری در بحران ها مثل برفروبی دارای برنامه و پلان کاری باشد و غافلگیر نشود.

 

چابک سازی سازمانی شهرداری و حرکت در جهت شفافیت

گویلی به موارد دیگری نظیر تغییر چارت اداری و سازمانی، ایجاد مناطق شهری، راه اندازی واحدهای مطالعات و همچنین مدیریت گردشگری در اینده؛ دعوت از شرکت های مادر و دانش بنیان برای توسعه خدمات الکترونیک در شهرداری سقز جهت پیشبرد بهتر امورات، راه اندازی سامانه شفافیت و انتشار کلیه قراردادها و موارد مهم در ماه های آینده، مشارکت کسبه میدان تره بار برای اسفالت این محوطه و کمک ۱۵۰ میلیونی آنان، ساماندهی مشاغل شهری همچون وانت های میوه و دستفروشان، احیای پارک لاله از طریق بهبود وضعیت دسترسی و روشنایی و همچنین نوسازی، ساخت سرویس بهداشتی در پارک ها و ورودی های شهر و….اشاره و گفت: جلب مشارکت و همراهی شهروندان در طرح های عمرانی، بوستان های محلی و مسائل فرهنگی نقش مهمی در تحقق شهر توسعه یافته دارد و این جزو برنامه های ماست.

 

پیگیری طرح شهر خلاق در زمینه تئاتر کوردی و پارچه

وی همچنین در مورد پیگیری معرفی سقز به عنوان شهر خلاق گفت: در زمینه شهر خلاق براساس مولفه های یونسکو، سقز در حوزه تئاتر کوردی برخی شاخص های موردنظر را دارد و در شهر خلاق براساس مولفه های داخلی سقز را نی توان به عنوان شهر پارچه و مد در ایران معرفی کرد.

 

پیشنهادات شهرداری برای ساخت موزه

شهردار سقز همچنین گفت: در زمینه ایجاد موزه به میراث فرهنگی پیشنهاد داده ایم که ساختمان نیمه هاره فرهنگی در بلوار دانشجو را با مشارکت یکدیگر به موزه تبدیل نماییم و همچنین با خانواده کمانگر برای خرید عمارت تاریخی و تبدیل به موزه مردم شناسی وارد مذاکره می شویم.

 

در ابتدای این نشست خبرنگاران سوالات، انتقادات و مطالبات شهروندان را در حوزه های مختلف شهری، مسائل شهرداری و شورای شهر، توسعه و چشم انداز شهری مطرح نمودند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل