شما اینجا هستید
اجتماعی » نمایشگاه آثار خوشنویسی هنرمند سقزی دایر شد

این خوشنویس که بیش از ۳۲ سال در عرصه هنر فعالیت می کند و دارای چندین اثر فاخر و ارزشمند است در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگار ما گفت: سال های زیادی است بصورت تخصصی و حرفه ای مشغول خوشنویسی هستم و سال ۱۳۸۹ مدرک فوق ممتاز خوشنویسی را کسب کردم.

علی محمد کریم با اشاره به بی مهری هایی که در طول این چند سال تجربه کرده است افزود: چندین سال است در عرصه هنر فعالیت می کنم و چندین نمایشگاه تخصصی خوشنویسی را برای علاقمندان برپا کردم ولی متاسفانه نه مردم رغبتی برای هنر دارند و نه از این نوع نمایشگاه ها استقبال می کنند،  مسوولان هم حمایت نمی کنند.

علی محمد کریم در ادامه افزود: تا کنون در شهرهای تبریز، تهران و لاهیجان نمایشگاه دایر، اما این اولین بار است که در سقز نمایشگاه خوشنویسی برپا کرده ام.

وی با اشاره به اینکه این اثار با تکنیک خط شکسته طراحی و از شعرهای حافظ، مولوی و آیات قرآنی استفاده شده است گفت: تعدادی از این اثار بر روی ورقه ۲۴ عیار طلا کشیده شده است،  این تابلوها از قیمت ۲ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان به فروش می رسند.

این هنرمند با تجربه از گلایه های خود گفت و افزود: متاسفانه مسوولان مکان مناسبی را برای هنرمندان ایجاد نمی کنند و این نگارخانه در مکانی دور از مرکز شهر و توجه مردم قرار گرفته است.

او اضافه کرد: مسوولان مربوطه باید بهتر و بیشتر از اینها هنرمندان را حمایت کنند چون تمام هزینه های برپایی یک نمایشگاه بر عهده خود هنرمند است و برای این نمایشگاه (آثار و قاب تابلوها، هزینه های تبلیغات و …) بیش از ۶۰ میلیون تومان از جیب خود هزینه کرده ام.

محمد کریم گفت: امیدوارم مسوولان و احاد جامعه جایگاه معنوی هنر و هنرمندان را حفظ کنند و بیشتر از این به وضعیت آنها توجه کنند چون تنها حرفه آنها همین هنر است.

نمایشگاه خوشنویسی علی محمدکریم، هنرمند خوش ذوق و با تجربه سقزی از روز ۱۸ دی آغاز و تا روز ۲۰ دی ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۸ دایر است، علاقمندان می توانند برای دیدن هنرنمایی های این هنرمند به نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد سقز مراجعه کنند.

-گزارش خبری و تصویری از: وفا رحیمی، روزنامه نگار

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل