شما اینجا هستید
اجتماعی » وضعیت معلق زیپ لاین و پل معلق سقز

زیپ‌ لاین (Zip line) نوعی وسیله ترابری متشکل از قرقره معلق روی طنابی از جنس فولاد زنگ‌نزن است که با بهره‌گیری از شیب و گرانش زمین، فرد یا محموله را از نقطه‌ای به نقطه‌ای در سطح پایین‌تر منتقل می‌کند.

 

شروع ساخت زیپ لاین و پل معلق  در سقز

در تاریخ ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ بود که شهردار وقت سقز گفت: طرح ساخت  زیپ لاین و پل معلق بر روی رودخانه سقز که مدتی است تعطیل شده، دوباره فعال و این طرح با هزینه ۲۰ میلیارد ریالی در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

میرحسامی گفته بود: ساخت زیپ لاین به اتمام رسیده و عملیات اجرایی پل معلق نیز در آینده ای نزدیک انجام و بعد از تست آن شروع بکار خواهد کرد و این اقدام در راستای ایجاد فضای مفرح و افزایش شور و نشاط اجتماعی انجام می شود.

پیش تر معاون خدمات شهری شهرداری سقز در روز ۶ آبان ۱۳۹۹ از آغاز عملیات ساخت زیپ لاین و پل معلق بر روی رودخانه این شهر خبر داده و گفته بود: این طرح تا دو ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

در اردیبهشت ۱۴۰۱ هم شهرداری سقز با انتشار فیلمی کوتاه از تست اولیه پروژه توسط مجری و ناظر آن خبر داد اما بعدا خبری از اتمام پروژه نشد.

 

مشخصات پروژه

به گفته کارشناسان، طول مسیر زیپ لاین بر روی رودخانه سقز ۲۲۰ متر بوده که سکوی مبدا در پارک کوثر و سکوی مقصد در جنب مجسمه “کچه شوانه” است، همچنین پل معلق هم که بر روی رودخانه سقز انجام می شود، دارای ۱۵۵ متر طول و عرض ۱۲۰ سانتیمتر می باشد.

 

لزوم تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام

حال که به اواخر سال ۱۴۰۱ نزدیک شده ایم، هنوز این پروژه نیمه کار مانده، طرحی که می توانست در غنی سازی اوقات فراغت شهروندان، جذب گردشگران و مسافران موثر باشد و زمینه ساز ساماندهی مسیر رودخانه سقز در این محل برای ورزش های مفرح و ایجاد نمای زیبا با بهره برداری بهینه از پتانسیل های موجود باشد.

از مدیریت شهری و شورای شهر انتظار می رود در حل مشکلات و تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام اهتمام جدی داشته باشند.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل