شما اینجا هستید
اجتماعی » پرواز در فرودگاه سقز؛ امری نامعلوم

این افتتاح بدلیل نواقص طرح در همان زمان مورد انتقاد برخی رسانه ها و صاحبنظران قرار گرفت اما مسئولان مرتبط توجهی به این انتقادات نکردند.

با این حال بررسی های میدانی حاکیست در این مدت اگرچه برخی اقدامات عمرانی و تکمیلی در حال انجام است، اما فعلاً خبری از اتمام کار و آماده شدن آن برای پرواز هواپیما و جابجایی مسافر و بار نیست.

ناظر طرح و برخی مجریان در گفتگویی با چند نفر از خبرنگاران اعلام نمودند که “باند پروازی و ترمینال فرودگاه تکمیل شده، دیوارکشی و فنس کشی نیز با سرعت در حال انجام بوده و تا ۲ ماه دیگر به اتمام می رسد، ادامه عملیات و اتمام فرودگاه توسط پیمانکاران مشکل اعتباری ندارد و بقیه امورات باید توسط شرکت فرودگاه ها صورت بگیرد”.

اما با توجه به بازدید و بررسی های انجام شده، به نظر می رسد این طرح کلان منطقه ای هنوز با موانعی جهت بهره برداری مواجه می باشد امتیازات آب و گاز آن خریداری شده ولی تاسیسات داخلی نصب نشده و ساختمان ایستگاه برق آن ساخته نشده است.

این فرودگاه فعلاً برج مراقبت ندارد و تا راه اندازی و تجهیز برج مراقبت، از راه دور هدایت می شود لذا با این وضعیت تنها در حالت عادی هواپیما می تواند بر زمین بنشیند و در شرایطی که دید کافی وجود نداشته باشد این امر امکان پذیر نخواهد بود.

علاوه بر آن دکل های فشار قوی برق جابجا نشده که احتمالاً موانع یا مزاحم پروازی به حساب می آیند، جابجا نشده اند در حالیکه چند ماه پیش در سفر نوبخت به کوردستان گفته شد ۴۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص یافته است.

محوطه سازی فرودگاه که کاری گسترده و زمانبر است هنوز پیمانکار آن مشخص نشده است.

نکته دیگر نیروی انسانی این فرودگاه است که بخشی از آن تخصصی بوده، بخشی نیز کادر اداری و خدماتی می باشند که امید است در این بخش اولویت با نیروهای بومی شهرستان باشد.

استاندار کوردستان و فرماندار سقز از تصمیم گیران اصلی افتتاح این پروژه بودند حال لازمست گزارشی شفاف به مردم منطقه بدهند که در این مدت، پیشرفت کار در چه حدی بوده و بالاخره چه زمانی هواپیمای مسافربری در فرودگاه سقز بر زمین خواهد نشست؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل