شما اینجا هستید
اجتماعی » چه کسی پاسخگوی گرانی های مکرر است/ رویارویی نماینده مجلس و استاندار کوردستان

بهزاد رحیمی در تذکری شفاهی در صحن علنی مجلس گفته است: این چه رویه نادرستی است که در کشور رواج دادید چرا یک شبه روغن را ۳۰ درصد، خودروهای گران تر شده قبلی را ۱۰ درصد گران کرده اید، میوه و گوشت که از سفره مردم حذف شده است اگر مدعی صادرات برق به کشورهای همسایه هستید چرا با این خاموشی های مشکوک مردم را ناراضی می کنید.

وی ادامه داده: گروگان گرفتن معیشت مردم، هربار به بهانه ای مردم را دلسرد و ناامید می کند این چه رویه نادرستی است که در کشور رواج دادید چرا یک شبه روغن را ۳۰ درصد، خودروهای گران تر شده قبلی را ۱۰ درصد گران کرده اید، میوه و گوشت که از سفره مردم حذف شده است اگر مدعی صادرات برق به کشورهای همسایه هستید چرا با این خاموشی های مشکوک مردم را ناراضی می کنید، شما صاحبان صنایع کشاورزی، کشاورزان صاحب صنایع و اصناف، ارباب رجوع ادارات، دانش آموزان، دانشجویان و حتی ورزشکاران را متضرر کرده اید.

رحیمی افزوده: من به جای شما دولتمردان ناکارآمد در مواجه با مردم کوردستان شرم دارم که دولت تدبیر و امید زمام امور را به دست افراد ستادی اش سپرد که به واسطه توانی و سوءمدیریت رتبه اول فساد اداری را برای کردستان به ارمغان آورد.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم بیان کرد: نرخ بیکاری را به ۲ برابر میانگین کشور رسانده اید و برای ماه های متوالی نرخ تورم در استان کوردستان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشور است و این استان جزو گران ترین استان های کشور است به زبان ساده تر کردستانی ها ۱۰ درصد گران تر کالاها را تهیه می کنند دیگر نیازی به محاسبه شاخص فلاکت نیست، به میان مردم بروید که از سر و کله آن ها می بارد.

رحیمی خطاب به رئیس جمهور گفت: چه کسی پاسخگوی این سیل قهقرای نابرابری و شکاف ها است آیا به شما نگفته اند استان کوردستان ۲ درصد جمعیت کشور را دارد ولی یک درصد از تولید ناخالص ملی سهم می برد. همچنین درآمد سرانه استان کمتر از یک درصد است و رتبه ۳۰ کشور را داریم. همچنین جایگاه استانداری و رتبه شاخص توسعه استان بسیار پایین است لذا باید دولت پاسخگوی این وضعیت باشد.

پ . ن: حال باید دید این شکاف ها و تقابل ها بر سر منافع مردم است یا بیشتر جار و جنجال های جنحالی و تعارفات مدیریتی است؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل