شما اینجا هستید
اجتماعی » فرصت سوزی ها در‍ راه اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت سقز ادامه دارد

یکی از نیازها و مطالبه های اصلی مردم سقز بعنوان دومین شهرستان بزرگ استان کوردستان با جمعیت بیش از ۲۴۰ هزار نفری و دارای موقعیت منطقه ای مناسب، راه اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت در این شهرستان بوده که سال هاست پیگیری و راه اندازی آن در دستور مسئولان شهرستانی و استانی قرار گرفته است.

 

ابلاغیه وزارت بهداشت برای راه اندازی مجتمع

 

نهایتاً در تیرماه ۱۳۹۵ براساس ابلاغیه وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی کوردستان در ۲۵۳مین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی با تاسیس مجتمع آموزش عالی سلامت در سقز موافقت شد.

براین اساس و به دنبال دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد در این مجتمع رشته های پرستاری، بهیاری، مامایی و… دایر شود.

 

وعده شروع بکار دانشکده در سال ۹۷

سیامک واحدی، رئیس وقت دانشگاه علوم پزشکی کوردستان در بهمن ماه ۹۶ اظهار کرده بود: دانشکده پرستاری سقز سال ۹۷ دانشجو پذیرش می کند.

همچنین مدیر وقت شبکه بهداشت و درمان سقز با اشاره به سخنان واحدی بیان داشته که: مجتمع عالی سلامت سقز از سال ۹۷ آغاز به کار و در اولین سال دانشجوی پرستاری پذیرش می کند.

محمد سرکوت غوثی افزود: این مجتمع در سال های دیگر می تواند دانشجو در رشته های  از جمله، فوریت های پزشکی، بهداشت خانواده و بهداشت محیط پذیرش کند.

مدتی بعد دکتر بهرامی مدیر شبکه بهداشت سقز نیز از راه اندازی این مجتمع در سال ۱۳۹۸ خبر داده بود.

 

مشکلات فرارو و لنگ بودن قضیه بعلت نبود فضا

یکی از مشکلات موجود در این راستا کمبود یا نبود فضای مناسب دانشگاهی در بدو تاسیس می باشد، که قاعدتاً در اکثر شهرستان ها در بدو تاسیس با مشکلات مشابه مواجه هستیم و از طریق همکاری و همراهی سایر ادارات و نهادها و خیرین این مشکلات حل می شود.

 

سازمان تامین اجتماعی دارای یک باب ساختمان بزرگ در خیابان استاد شیرازی سقز می باشد، که در سال های گذشته بعنوان ساختمان اداری یا کلینیک مورداستفاده قرار گرفته، اما در چندین سال گذشته بلااستفاده مانده است.

اینگونه ساختمان ها نیاز به نگهداری، پرداخت هزینه های تعمیر، آب، برق، گاز، نگهبانی و… دارند.

یکی از درخواست های مسئولان شهرستانی واگذاری موقت این ساختمان برای راه اندازی مجتمع عالی سلامت در سقز بوده که مطرح است با عدم همکاری مسئولان استانی و کشوری تامین اجتماعی همراه شده است.

 

آخرین وضعیت راه اندازی مجتمع عالی سلامت

مدیر شبکه بهداشت و درمان سقز به خبرنگار سقزرووداو در مورد آخرین وضعیت راه اندازی مجتمع عالی سلامت در این شهرستان گفت: سال گذشته قرار بود ساختمان سابق تامین اجتماعی برای این امر اختصاص یابد اما بدلیل عدم موافقت تامین اجتماعی استان و کشور قضیه به نتیجه نرسیده  است.

دکتر انور بهرامی افزود: پیگیری موضوع جزو برنامه های ما بوده و برای اتخاذ تصمیمات نهایی و حل مشکلات جلسه ای با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی، نماینده سقز و بانه، بنده و مسئولین مرتبط برگزاری خواهد شد.

 

لزوم پیگیری مسئولین و همکاری سازمان های مرتبط بجای فرصت سوزی

 

افکار عمومی از مسئولان شهرستانی و استانی خصوصاً وزارت بهداشت، استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، نماینده مجلس و… انتظار پیگیری جدی و اقدامات عملی دارد کما اینکه تاکنون این اهتمام جدی دیده نمی شود و بیشتر فرصت سوزی می کنند، همچنین لازمست مدیران سازمان مرکزی تامین اجتماعی همراهی لازم برای راه اندازی مجتمع عالی سلامت سقز داشته باشند.

امید است قضیه راه اندازی مجتمع عالی سلامت نیز به سرنوشت دانشکده علوم و فنون مبتلا نشود که بعد از ۱۸ سال ۴۰ درصد پیشرفت دارد، اما دانشکده فنی بیجار ظرف ۲ سال راه اندازی شد و دانشکده صنعتی قروه هم قرار است امسال شروع بکار نماید و راه اندازی پردیس دانشگاه کوردستان در مریوان در دستور کار قرار گرفته است.

حال باید دید وزارت بهداشت و مسئولان مرتبط چه پاسخی برای مردم سقز دارند؟

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل