شما اینجا هستید
اجتماعی » بار مردم همچنان صد منی است!

یحیی محمدیان، رییس انجمن صنفی شرکت های مسافربری سقز
نه اعدام سلطان سکه موجب ارزانی سکه شد و نه بازداشت مدیر ایرانخودرو موجب ارزانی خودرو می شود.
همه ی قیمتها از سکه، دلار، خودرو و مسکن گرفته تا خوراک، پوشاک، دارو و عموم مایحتاج عمومی در عرض یک سال و نیم گذشته بر اثر تحریم و مسائلی ناشی از بی تدبیری و ناکارآمدی مسئولین، چند برابر شده و حتی اقداماتی نظیر زندان، اعدام، برکناری و تغییر مهره ها نتواسنته تغییری قابل لمس ایجاد نماید، به عبارت دیگر این اقدامات قهری تاکنون موجب کاهش قیمت ها نشده است.
به عقیده کارشناسان اقتصاد نه با این اقدامات که با تغییر سیاست ها، روش ها و سیستم های اجرایی اصلاح می شود. لذا تا شرایطی که رویکردها و سیاست ها اصلاح نشود و سیاست های توسعه گرا، عملگرا، اقتصادگرا و رفاه محور برای مردم مستقر نشود بار مردم همچنان صد منی است!
شاید بیراهه و دور از واقعیت نباشد که اکنون مردم فکر می کنند که دولت خود عامل افزایش قیمت ها بوده و برای فرار از پاسخگویی، مسئولیت پذیری اجتماعی و کاهش نارضایتی ها، کاسه و کوزه را سر افرادی می شکند که خود آنها را منصوب و مجوز گران نمودن به آنها داده بود! یا بستری را فراهم نموده اند که گران کردن برخی کالاها اجتناب ناپذیر شده است. شرایط کنونی و اعمال فشار بر میلیون ها کارگر، بیکار، دستفروشان، حقوق بیگران خرد و… آنان را در شرایط بسیار سختی قرار داده و امید به زندگی را بشدت کاهش داده و این عواقب منفی زیادی بدنبال خواهد داشت و سرمایه های اجتماعی، مادی و معنوی را از بین می برد.
مردم انتظار دارند بطور روشن و شفاف آنانکه سبب ایجاد مشکل برای مردم شده اند باید به سزای عمل شان برسند و به موازات آن، برنامه ها و راهبردهای اداری و اقتصادی در جهت بهبود وضعیت کلی جامعه تغییر نماید و نتیجه کار باید در وضع زندگی مردم ملموس و قابل مشاهده باشد به طوری که کالاها ارزان شوند و قیمت ها به روال دوسال گذشته برگردد نه اینکه با حذف چند صفر بر مشکلات فعلی سرپوش گذاشته و مردم همچنان در تنگنا باشند و بارشان همچنان صد منی بماند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل