شما اینجا هستید
اخبار » نکات کلیدی در مورد بیماری کوید- ۱۹

٢). هنوز هیچ داروی اختصاصی برای درمان بیماری کووید_١٩ وجود ندارد. داروهای در دسترس اثرات نسبی در درمان بیماران مبتلا به بیماری ناشی از کروناویروس جهش یافته داشته اند.

٣). مصرف ویتامین ها و مواد معدنی اثر محافظتی ثابت شده‌ای در پیشگیری از ابتلا به کووید_١٩ ندارند. به طور کلی استفاده از مکمل ها نظیر ویتامین ها و املاح در درمان کرونا نقشی ندارد.

۴). علائم اولیه کروناویروس؛
▪️تب و لرز
▪️آب ریزش بینی و سرفه
▪️بدن درد شدید
▪️اختلال در حس بویایی و چشایی
▪️تهوع و استفراغ
▪️شکم درد و اسهال
▪️فلج اندام های تحتانی
▪️بی اشتهایی شدید
▪️سردرد شدید و
◾️راش منتشر در سطح پوست بدن.

۵). با مراجعه به متخصص عفونی و یا داخلی در هفته اول علائم و قبل از شروع تنگی نفس در افراد دارای نقص ایمنی، و شروع داروهای تعدیل کننده سییتم ایمنی می تواند مانع درگیری ریه و نیاز به بستری شد.

۶). تغذیه مناسب با مصرف داروهای پروتئینی، مصرف فراوان مایعات، عدم انجام فعالیت بدنی سنگین، و دوری از استرس و اضطراب قسمت مهمی از درمان در افراد مبتلا به بیماری کووید_ است.

٧). تغذیه از را گوراش با ترشح پادتن به داخل جریان خون، سبب تقویت سیستم دفاعی و بهبودی سریعتر فرد مبتلا به بیماری ناشی از کروناویروس جهش یافته می شود. برهمین اساس جز در شرایط خاص، سرم درمانی توصیه نمی شود.

٨). افرادی که به فرم خفیف بیماری کووید_١٩ مبتلا شده اند تا ۱۰ روز از شروع علائم قابلیت انتقال ویروس و بیماری به اطرافیان را دارند. این مدت زمان سرایت در مبتلایان به فرم شدید بیماری به ١۵ روز افزایش می یابد.

٩). دو هفته زمان لازم است که اثر واکسن شروع شود. پس احتمال ابتلای به بیماری در ٢ هفته اول دریافت واکسن در صورت عدم رعایت موارد پیشگیری وجود دارد.

١٠). ٣ راهکار طلایی برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس جهش یافته تا زمان واکسیناسیون عمومی، استفاده از ماسک در مکان های عمومی، رعایت فاصله اجتماعی و شستن مرتب دست ها است.

پیج دکتر کاوه کریمی در اینستاگرام:
instagram.com/dr.kaveh_karimi

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل