شما اینجا هستید
اجتماعی » بحران بی نظارتی بر حوزه بهداشت و درمان سقز/ از سلیقه ای عمل کردن سونوگرافی ها تا تنزل سطح خدمات

-حسب اعلام شهروندان و به دنبال آن بررسی های میدانی خبرنگار سقزرووداو نشان می دهد که اکثر سونوگرافی های سطح شهر سقز از سونوگرافی سینه علیرغم تجویز پزشکان متخصص و ضرورت آن برای بیمار، خودداری نموده و یا تعمدا نوبت چندماه آینده اعلام می کنند تا بیمار مجبور شود به شهرهای دیگر برای انجام آن مراجعه کند، در مورد سونوگرافی غربالگری هم برخی از پزشکان از انجام آن خودداری می کنند و در مورد سنگ صفرا هم همینطور.
بررسی ها نشان می دهد تنها بدلیل اینکه این نوع سونوگرافی ها، مقداری وقت و دقت بیشتر نیاز دارد از انجام آن خودداری می کنند.
سوال اینجاست چرا این پزشکان حاضرند برای موارد دیگر و راحت تر از شهروندان پول بگیرند اما در مواقع ضروری و مهم تر از زیر کار و خدمات، شانه خالی می کنند؟

 

– چند سال پیش مرکز کولونوسکوپی بیمارستان شفای سقز راه اندازی شد، اما متاسفانه بدلیل رفتن پزشک مربوطه از سقز، آنهم تعطیل شد.

 

– سلیقه ای عمل کردن برخی داروخانه ها و تفاوت قیمت یک دارو در ۲ داروخانه نزدیک هم، فعالیت مراکز متعدد خدمات پزشکی توسط افراد غیرحرفه ای و صرفا با ادعای نظارت پزشکان، تفاوت قیمت آزمایشات در آزمایشگاه ها علیرغم هم سطح بودن آنها، رواج زیرمیزی، انجام آزمایشات و برخی اقدامات غیرضروری با تحمیل هزینه های بالا خصوصا در حوزه زنان، عدم انجام جراحی بیماری های حلق و بینی (حتی لوزه) در سقز و مجبور شدن مراجعه شهروندان به شهرهای دیگر برای انجام آن، نبود کارتخوان در برخی مطب ها و مجبور کردن شهروندان به ارائه پول نقد یا کارت به کارت و….مواردیست که شهروندان از آن رنج می برند اما مدیریت و برنامه خاصی برای حل آنها دیده نمی شود.

 

– سوال اینجاست شبکه بهداشت و درمان با این تشکیلات عریض و طویل چه نظارتی بر این موارد دارد؟ آیا اطلاعی از موضوع دارند یا مثل موارد مشخص قبلی، چاره کار را در تکذیب می بیند؟

 

نظام پزشکی سقز کجای کار است؟ آیا اقدامی در جهت حفظ اخلاق حرفه ای و خدمات رسانی مطلوب جامعه پزشکی انجام می دهد؟

 

کارگروه بهداشت و سلامت غذایی سقز در فرمانداری چه کاری انجام می دهد؟ آیا اطلاعی از این موارد ندارد یا مثل قضیه سرا ضمن تکذیب، چاره کار را در پیگیری شبکه بهداشت برای احضار خبرنگاران می بیند؟ اگر اطلاع دارند چرا چاره ای نمی اندیشند؟ وفقط  به کلمه تکراری تاکید بسنده می کنند؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل