شما اینجا هستید
اجتماعی » حل مشکل زمین های پشت شهرک با همراهی خانواده عبد/ فرماندار مصادره به مطلوب کرد؛ شورای شهر و شهردار تسلیم شدند

حل مشکل زمین های پشت شهرک دانشگاه یکی از نیازها و مطالبات هزاران خانوار و سرمایه گذار سقزی بود که امید است به دور از بوروکراسی و کارشکنی ها به نتیجه نهایی برسد.

گفتنی است با تعلل های مکرر نهادهای مرتبط و رد مصوبات توسط کمیته تطبیق به بهانه های مختلف، نهایتا با همت خانواده عبد و همکاری با این نهادها، مشکل حل شد.
در اینجا یادآوری چند نکته ضروریست:
ـ مصوبه فوق، چند سال است در شهرداری در جریان بوده و در سال جاری ۲ بار توسط شهرداری به شورا ارسال و شورا نیز ضمن تصویب برای تایید به کمیته تطبیق فرمانداری ارسال کرد که فرماندار سقز به بهانه عدم رعایت صرفه و صلاح و مشکل مالکیت رد می کرد که این امر باعث سرگردانی شهروندان شده بود.
ـ در جلسه ای که با حضور ۲ عضو کمیته تطبیق، رئیس شورا و نماینده خانواده عبد برگزار شده بود تنها تغییر در توافقات قبلی، تغییر یک پلاک زمین در کوچه ۸ متری به ۱۰ متری بوده است.
ـ حال سوال اینجاست: چرا ماه هاست فرماندار سقز از حل مشکل خودداری و در جلسات و نشست های مختلف ادعاهای مختلفی را مطرح می کرد و به استناد آن از تایید موضوع خودداری می کرد؟ حال چگونه است با تغییرات اندک و صرفا جابجایی یک پلاک، با مالک به توافق می رسد و بلافاصله و بطور غیرمعمولی سعی می کنند با تبلیغات در فضای مجازی آن را به نام خود تمام کند؟ آیا درست بود که ماه ها صدها خانوار و مسائل شهری را معطل نگه داریم تا مساله ای را به نام خود تمام کنیم؟

ـ برخلاف وظایف ذاتی کمیته تطبیق، هفته گذشته فرماندار و چند نفر دیگر، بدون حضور متولی کار یعنی شهرداری و کلیه اعضای شورا جلسه ای گذاشته و اعلام توافق جدید کردند و نهایتا شهردار و شورا هم پذیرفتند پس عملاً یعنی شورا و شهرداری نادیده گرفته شد و سپس هم این ۲ نهاد تسلیم توان شدند.

– اگر اینطور است پس پیشنهاد می گردد کلیه تعاونی های مسکن از جمله: شهرداری سابق، نیروی انتظامی، تامین اجتماعی و… جهت توافق و پیگیری امورات به فرمانداری مراجعه کنند چون در این وسط شهرداری و شورا هرچه بگویند مهم نیست، این فرماندار است که براساس صرفه و صلاح می خواهد همه امورات را بنام خود تمام کند.

ـ شورای شهر سقز دچار چنان رکود و تضعیف جایگاهی شده که به راحتی برای آن تعیین تکلیف می شود و رئیس و برخی اعضای فعلی شورا هم کاملا در این مسیر حرکت می کند و بجای اینکه به عنوان نماینده مردم و برای تقویت جایگاه شورا عمل کند، رضایت فرماندار را مهم تر قلمداد نموده که این برخلاف فلسفه وجودی شوراهاست.

ـ اعضای شورا اگر امروز مدعی هستند به خاطر مردم، دستور فرماندار را لبیک گفته اند، چرا چند ماه به خاطر مردم پیش بر مصوبه خود اصرار نکردند و جهت بررسی به استانداری نفرستادند؟

ـ آقای شهردار، شما که می دانید اقدام فرماندار سقز برخلاف روال معمول بود و متولی قانونی نادیده گرفته شده، چرا چند روز است برای همراهی شورا با فرماندار تلاش می کنید؟ مگر تغییر کاربری و انجام امورات زمین ها توسط خود شهرداری و پیگیری معاون عمرانی استانداری انجام نشد؟
حالا که با این سرعت دستورات توان را اجرا کردید لطف کنید به همین شیوه احداث کمربندی بهارستان و شهرک را نیز چند روزه اجرایی نمایید.

در پایان انتظار می رود این ۳ مجموعه بابت کم کاری ها و تعلل های چند ماه و چند سال گذشته در حل مشکلات این تعاونی ها، از مردم معذرت خواهی کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل