شما اینجا هستید
اجتماعی » دل مشغولی ها و روابط معنادار فرمانداران سقز و بانه با نماینده حوزه انتخابیه

خبرگزاری کوردپرس نوشت: فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت و مسئول اجرای سیاست های عمومی حاکمیت در شهرستان ها از یک طرف و نماینده مجلس به عنوان مقام عالی قانونگذاری و نظارتی با اختیارات و دسترسی های گسترده؛ نقش مهمی در پیشرفت مناطق و پیشبرد امورات مختلف و تعامل و تبادل ارتباط بین مجموعه مدیران و مردم دارند.

این وضعیت با کمال تاسف در حوزه شهرستان های  سقز و بانه فراتر از مدار مدیریتی بوده و شاهد وضعیت نامتناسبی با برنامه های دولت و انتظارات مردم در این شهرستان ها هستیم.

شهرستان سقز با قدمتی تاریخی و محیطی فرهنگی، دارای ظرفیت های زیادی است که در سایه کم کاری و انفعال مدیران خصوصا فرمانداران و نمایندگان دهه های اخیر بلااستفاده مانده است. فرماندار فعلی سقز که برای رسیدن به پست فرمانداری چه در حال حاضر و چه در دوره اصلاحات، به هر دری کوبید و به هر مقامی متوسل شد؛ با ایجاد سیستمی بسته و غیرتعاملی باعث شکاف بین مجموعه اداری با معتمدین و فعالان اجتماعی شده  و مجموعه اقدامات تک بعدی او سبب بی اعتمادی شده که برخلاف سیاست های گفتمانی دولت است.

نمونه این رفتار را می توان در زمان افتتاح فرودگاه سقز مشاهده کرد. طرحی به این عظمت و با هزینه صدها میلیارد تومان برای سقز و منطقه با حضور رییس جمهور افتتاح می شود اما فرماندار سقز جز چند نفر گزینشی شده نگذاشت شهروندان و حتی معتمدین پرشمارتری در محل افتتاح حضور یابند.

آیا بهتر نبود تعداد بیشتری از معتمدین و نخبگان شهر فرهنگی و تاریخی سقز در محل حضور می یافتند و امکان گفتگو و طرح مطالبات و درد دل های خود را با آقای رئیسی پیدا می کردند؟ آیا این اقدامات و حذف نخبگان تیشه به ریشه اعتماد مردم نمی زند؟ چرا در دوره فرمانداری فرد پرتوان! یک مسئول تشکل مردمی یا حتی خبرنگاران دلسوز سقز امکان حضور در این مجامع پیدا نمی کنند؟ و به چشم غیرخودی به آنها نگریسته می شود؟! و بیشتر به تهدید و تنبیه خبرنگاران می پردازد.  این نوعی استبداد مدیریتی آن هم در شهرستانی فرهنگی و باهویت مثل سقز نیست؟

البته برای فرماندار سقز و نماینده سقز و بانه در حال حاضر که دغدغه انتخابات آینده و تداوم وضعیت فعلی را دارند، مصادره به مطلوب کردن طرح ها و زحمات دولت به اسم خود است، با هم جلسات بگذارند و از یکدیگر حمایت کنند؛ این برای آنان از تعامل با مردم و معتمدین مهمتر است!

در مورد فرماندار بانه هم مصداق دور زدن قانون با تداوم ابقای وی در این پست علیرغم سپری شدن نزدیک به ۳۶ سال سابقه کاری، دیده می شود، باید دید و البته مشخص می شود که جریان پیگیری ها و حمایت نماینده سقز و بانه از ادامه کار فرماندار بازنشسته بانه چیست! آیا در میان این همه مدیر و افراد دلسوز، فرمانداری برای  شهر تجاری بانه یافت نمی شود که فردی بازنشسته و برخلاف قانون در این جایگاه ادامه کار بدهد.

تداوم رکود بر بازار بانه و بی توجهی به امر تولید در این شهر کاملا هویداست، بازارچه رسمی مرزی بانه وضعیتی آشفته دارد، رکود عمرانی هم زبانزد همه است و نماینده بدنبال رای و فرماندار دغدغه ابقا را دارد.

قصه ضعف ها و سکوت های نماینده  سقز و بانه و  تداوم کاری فرمانداران ضعیف این دو شهرستان، بر درد و رنج مردمان شریف و زحمت کش این شهرستان ها می افزاید و سرمایه مردمی را تضعیف می کند.

روابط دو فرماندار شمال استان با نماینده، زبانزد همه مردم است با این فضای موجود و روابط فرمانداران و نماینده خصوصا رفتارهای فرماندار رئیس حوزه انتخابیه بعید است که انتخاباتی بدون حاشیه داشته باشیم، بهتر است مدیریت استان حداقل برای دفاع از پرونده انتخاباتی مهم مجلس، تغییراتی را در این دو شهرستان صورت دهد. آیا وقت آن نیست مدیریت استان به این حاشیه ورود کند و دستگاه های نظارتی نیز اقدامات قانونی خود را در این خصوص اعمال کنند؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل