شما اینجا هستید
اجتماعی » شورای شهر در برابر مطالبه گری انجمن ها و فعالان اجتماعی/ تاکید بر برنامه محوری و توسعه سقز و پرهیز از اختلافات

 

این اولین نشست از این دست در این دوره بود که بخشی از آن نیز با تنش بین برخی از حاضرین با متولیان جلسه همراه بود و مباحث متعددی در این نشست ۵ ساعته مطرح شد.

 

اهم مسائل و مطالبات مطرح شده توسط  انجمن ها و فعالان مدنی

در این جلسه افرادی همچون: همایون مرادی، هیوا نوروزی، کیوان جلالی، مصطفی حمدی، منصور رضوی، علیرضا کریم نیا، رحمان رحیم نژاد، کیوان رحیمی، هانیه معروفی، محمد نیلوفری، هیوا مجیدی، فردین مصطفایی، کمال محمدی، یادگار فرجی و… به بیان مسائل و انتقادات خود پرداختند.

درخواست شفاف سازی درخصوص علت کاهش بودجه سالیانه شهرداری از ۳۰۰ به ۲۲۰ میلیارد تومان و اختیارات شهردار از ۵۰۰ به ۱۲۰ میلیون تومان، عدم انتشار بیلان کاری و مالی، بی برنامگی و نبود چشم انداز در حوزه توسعه شهری و سرمایه گذاری، وضعیت نامناسب فضای سبز و پارک ها، ارتباط ضعیف با نخبگان و معتمدین، بدهی های اوراق مشارکت و تعیین تکلیف آن، استخدامی ها و تعداد بالای کارکنان، لزوم اتحاد و هماهنگی بیشتر شورای شهر و پرهیز از اختلافات، قراردادهای ضعیف شهرداری و از دست رفتن زمین بلوار انقلاب، وضعیت نامناسب المان ها و میادین، لزوم توجه بیشتر به پارک های مولوی کورد، کوثر و لاله، خدمات رسانی بیشتر به حاشیه ها، وضعیت نامناسب ترافیک شهر، کم توجهی به دسترس پذیری معلولان و نابینایان، همکاری بیشتر با انجمن های خیریه از جمله مسائل و مشکلاتی بود که حاضرین مطرح نمودند.

چرایی لغو پیاده راه با اعمال فشار ۴ عضو شورا و عدم عمل برخی از آنان به وعده های خود جهت ارائه طرح جامع تر در این حوزه، ساخت موزه شهری، کمبود سرویس های بهداشتی در ورودی ها و داخل شهر و وضعیت نظافت نامناسب این اماکن، مقابله با زمین خواری و فسادهای احتمالی، رکورد طرح های عمرانی و سرمایه گذاری مانند مجتمع فرهنگی و ساختمان پزشکان، انتقاد از عدم صدور مجوز ساخت و ساز در زمین های پشت شهرک دانشگاه و زمین های قولنامه ای و….دیگر مواردی بود که مطرح شد.

این افراد در ادامه خواستار برگزاری جلسات بصورت تخصصی و دستور کار مشخص، جذب اعتبارات بیشتر برای عمران شهری از طریق فرماندار و نماینده، پرهیز شورا از سیاسی کاری و جناح بندی های غیرضروری در شورا، تهیه چشم انداز و نقشه راه توسعه سقز، طرح های جامع سرمایه گذاری، فرهنگ سازی برای جلب مشارکت شهروندان در امورات مختلف و…شدند.

 

پاسخگویی اعضای شورا

در ادامه این جلسه اعضای شورای شهر به برخی سوالات و موارد مطرح شده پاسخ دادند.
عطا مولودپور،میلاد میری و بهروز شریفی به عنوان موافقان کاهش بودجه شهرداری و اختیارات شهردار دلایلی همچون: نبود خلاقیت درآمدی، تکیه بر فروش املاک شهرداری، کم توجهی به طرح های عمرانی، امکان نظارت بیشتر بر شهردار و… را مطرح نمودند.
آنان همچنین ساخت زیرگذر و روگذر میدان دخانیات و ادامه ساخت پارک تپه مالان را پیشنهادات خود در بودجه سال جاری عنوان کردند.
میلاد میری همچنین به روز کردن پرداخت حقوق پرسنل شهرداری، تهاتر ۲۵ میلیاردی و شروع اسفالت معابر را از جمله اقدامات مناسب چند ماه گذشته عنوان نمود.
بهزاد وثوقی هم با بیان اینکه دغدغه توسعه شهر را داریم و این نیازمند هماهنگی شورا و شهردار می باشد، اذعان نمود: برخی اعضا در این مسیر کارشکنی می کنند.

زینب فرجی نیز گفت: برگزاری نمایشگاه صنایع دستی بانوان با همکاری خیرین در هفته جاری، ایجاد خانه های امن و گرمخانه از فعالیت های و برنامه های مدنظر شورا می باشد.

مختار اصغری علنا به کارشکنی و مخالفت برخی اعضای شورا (۴ نفر یعنی: وثوقی، مولودپور، میری و شریفی) در نصب المان میدان آزادی و واگذاری ساخت برخی المان های دیگر به هنرمند هادی ضیاالدینی اشاره کرد و گفت: به همین دلیل مجبور شدیم مکاتباتی برای حل مشکل با شورای فرهنگ عمومی و اداره کل ارشاد انجام دهیم.
وی در مورد رنگ کاری پل طبیعت و برخی امورات دیگر بدون مصوبه شورا گفت: این اقدامات نیاز به مصوبه شورا ندارد و خود شهرداری انجام داده است.
دقایقی بعد عطا مولودپور در واکنش به این سخنان مخالفت خود را با طرح های ضیاالدینی رد کرد.

کیوان بهرامی رییس شورای شهر سقز هم ضمن انتقاد از کاهش اختیارات شهردار، گفت: بکارگیری حدود ۳۰ نفر نیروی کارگری ۸۷ روزه توسط شهرداری صورت گرفته و شورای شهر نقشی نداشته، اما با تمدید قرارداد آنان مخالفت نموده ایم.
وی سپس برخی برنامه های در دست اقدام شورا را به شرح زیر اعلام نمود: احداث بلوار ۴۵ متری، تعیین تکلیف مشکل تعاونی های پست شهرک، تهاتر با ادارات به میزان حدود ۱۰۰ میلیارد تومان، خرید چند دستگاه اتوبوس و ون، احداث ایستگاه شماره ۴ آتش نشانی، برون سپاری امورات فضای سبز، ساماندهی ورودی های شهر، بهسازی معابر و پیاده راه ها و……

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل