شما اینجا هستید
اجتماعی » معرفی برگزیدگان جشنواره منابع طبیعی و رسانه کوردستان/ ۳ خبرنگار سقزی در میان برترین ها

معرفی برگزیدگان جشنواره منابع طبیعی و رسانه کوردستان/ ۳ خبرنگار سقزی در مبان برترین ها

نخستین جشنواره استانی منابع طبیعی و رسانه روز چهارشنبه با معرفی نفرات برگزیده در سنندج پایان یافت.

به گزارش سقزرووداو به نقل از ایرنا؛ این جشنواره با هدف اشاعه، گسترش و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت، احیای توسعه، اصلاح و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی و رشد و تعالی سواد رسانه‌های استان در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری و با همت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کوردستان برگزار شد.

در بخش گزارش هیات داوران مقام اول مشترک را به اثر “فصل شکوفه های بادام در آرندان”  نوشته کلثوم مومنی از خبرگزاری ایرنا و شیما صادقی از هفته‌نامه آریز به خاطر گزارش “فرسایش، مرگ خاموش خاک” اهدا کرد.
مقام دوم این بخش به طور مشترک به عادل پیرویسی از پایگاه خبری تحلیلی کرد تودی  به خاطر گزارش” اراضی ملی زیر یوغ گاوآهن‌ها” و سعید فریدی از پایگاه خبری تحلیلی گوران نیوز به خاطر گزارش” سایه شوم خشکیده شدن بر سر زریبار” اهدا کرد.
مقام سوم هم به صورت مشترک به #وفا_رحیمی از خبرگزاری ایرنا به خاطر گزارش “نگرانی طبیعت دوستان سقزی از کامیون‌های حامل چوب” و #عادل_معروف_زاده از #هاولاتی به خاطر گزارش “حکایت غم‌انگیز قطع درختان روستاهای سقز” رسید.

در بخش تیتر، فیض الله پیری از هفته نامه سیروان به خاطر تیترهای “زریبار در میان آب و آتش” و “آتش در دارستان” توانست عنوان اول را کسب کند و رتبه دوم این بخش هم به زینب طلایی به‌خاطر تیتر “آبگرمکن های خورشیدی ناجی جنگل‌های بانه” رسید.
مقام سوم این بخش را هم ایرنا به خود اختصاص داد و  سیروس رنجبر با تیتر “گلی که بوی نان می دهد” حائز رتبه سوم شد.

در بخش یادداشت، هیات داوران هیچ اثری را شایسته مقام اول ندانست و مقام دوم به صورت مشترک به هژیر الله‌مرادی از هفته نامه روژان به خاطر یادداشت “جان جنگل کجاستی” و عبدالله رحمانی از ایرنا به خاطر یادداشت “مرهمی بر زخم های زاگرس” تعلق گرفت.
عنوان سوم را هم #بختیارناهید از پایگاه #واکاوی به خاطر یادداشت “جگر زلیخا و کشتزارهای شرحه شرحه” از ان خود کرد.

در بخش خبر هم هیات داوران جشنواره به دلیل عدم رعایت اصول خبرنویسی هیچ یک از آثار ارسالی جشنواره را حائز رتبه های اول و دوم ندانست و مقام سوم به وریا کرمی از خبرگزاری ایرنا به خاطر نگارش خبر “پویش مردمی بحث کاری برای احیای جنگل های زاگرس” تعلق گرفت.

در بخش مصاحبه نیز کسی حائز رتبه اول نشد و مقام دوم به فرید نیکخواه از هفته نامه گوران به خاطر مصاحبه “ضرورت تشکیل شعبه ویژه دادیاری رسیدگی به پرونده‌های منابع طبیعی” رسیدو مقام سوم هم به هیوا محمدپور از بارانی نیوز به خاطر مصاحبه “گسترش بیابان سدی بر سر راه دستیابی به توسعه پایدار” تعلق یافت.
مصاحبه “کردستان در اجرای طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری  برتر شد”  اثر کلثوم مومنی از خبرگزاری ایرنا هم شایسته تقدیر شناخته شد.

در بخش خبر تصویری باز هم ایرنا درخشید و سید مصلح پیرخضرانیان عکاس ایرنا با اثر” پویش مردمی بذرکاری در دانه کوه آبیدر” اول شد، عنوان دوم را بختیار صمدی عکاس خبرگزاری فارس با عنوان ” تالاب زریوار بهشت پرندگان” کسب کرد.

در بخش فیلم و گزارش تصویری جایزه اول مشترک را  بهنام امیری به خاطر گزارش “جنگلی که ایستاده می سوزد” و طیب الله‌ویسی به خاطر گزارش “در جستجوی صنوبر”  از خبرگزاری صدا و سیما از آن خود کردند.
جایزه دوم مشترک را هم محمد محمدخانی به خاطر گزارش “روستای کرفتو” و میدیا رحیمی با گزارش “تیغ تیز و ریه‌های زاگرس” به خود اختصاص دادند و جایزه سوم این بخش را دلنیا محمدی از خبرگزاری صدا و سیما برای گزارش “برداشت کتیرا از کوه های پر خیر و برکت کردستان” بدست آورد.
خبرگزاری ایرنا مرکز کوردستان هم به دلیل ارسال بیشترین اثار به دبیرخانه این جشنواره، به عنوان رسانه برتر معرفی شد.

۱۸۳ اثر به دبیرخانه این جشنواره که فراخوان آن خرداد ماه امسال با تمرکز بر شعار سال (تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها) منتشر شد، ارسال شده بود.
آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در ۱۵ بخش اصلی و ویژه بود که در هشت بخش مورد ارزیابی داوران شامل مسعود احمدی، سید علی مدنی و شیروان یاری قرار گرفت.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل