شما اینجا هستید
اجتماعی » کمیت یا کیفیت رسانه ای؟

ویلبر شرام، صاحب نظر برجسته ارتباطی، ۳ صفت نظارت (خبری)، راهنما (تفسیری) و معلم (آموزشی) را برای نقش‌های دیدگاه لاسول درخصوص رسانه ها عنوان کرده است.

بدون شک همگرایی بین رسانه های سنتی و نوین، آزادی بیان و رسانه، تولید محتوای حرفه ای، اطلاع رسانی جامع و مستقل، تکثر و تنوع رسانه ای، سیاستگذاری معطوف به پیشرفت، مدیریت تخصصی، وجود بسترهای اجتماعی و حقوقی برای ایفای نقش نظارتی، منابع انسانی خلاق و کارآمد، بنیان اقتصادی رسانه ها و داشتن فناوری های مناسب و نوین برای تحقق اهداف و کارکردهای رسانه ها در جامعه طبق نظریات فوق امری ضروری است.

 

در خبرها آمده که امروز دفتر مرکز صدا و سیما در سقز کلنگ زنی شده و بزودی این مجموعه راه اندازی می شود. مجموعه تلاش ها و اقداماتی که برای تحقق این امر انجام گرفته یا می گیرد در جای خود ستودی است، اما با رصد و تحلیل وضعیت فعلی صدا و سیما، رویکردها و سیاستگذاری های آن نمی توان چشم انداز امیدوارکننده ای را برای نمایندگی های شهرستانی متصور نمود.

 

کاهش مخاطب صدا و سیما، عدم انعطاف پذیری و کم توجهی به مقوله چندصدایی جامعه توسط این سازمان، بی توجهی به مقوله همگرایی و نوگرایی رسانه ای، ضعف استقلال و آزادی رسانه ای، کاهش تولید محتوای متنوع و جامع، محدودیت ها و بوروکراسی فراروی منابع انسانی و برنامه سازان، ساختار سازمان گسترده و غیرخلاق، کمبود اعتبارات برای برنامه سازی اجتماع محور و…. از مواردیست که به چشم می خورد و در پژوهش های مختلف بدان اشاره شده است.

 

از این رو هرچند نمایندگی های منطقه ای و رادیو شهری می تواند دریچه ای برای گفتگو و طرح مشکلات باشد اما باید تاکید کرد صرف گسترش کمی شبکه ها و سازمان ها بدون توجه به کیفیت و الزامات مدرن کار رسانه ای و تولید محتوا براساس ذائقه مخاطبین و افکار عمومی، استقلال و آزادی مناسب رسانه، توجه به ارتباط توسعه و آگاهی بخش، اشاعه ارزش های فرهنگی و اجتماعی ملت ها و مناطق، نمی تواند بسامد و نتایج مناسبی داشته باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل