شما اینجا هستید
اجتماعی » افتتاح مجتمع آموزش عالی سلامت سقز و حاشیه های آن/ انتقاد از کمبود تجهیزات و منابع انسانی در بخش سلامت در سقز

این مجتمع در زمینی به مساحت ۸۱۳ متر مربع و با هزینه ۲۶ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی راه اندازی شده و ۲۲ دانشجو در رشته پرستاری در آن مشغول تحصیل می باشند و قرار است چند رشته دیگر مانند مامایی و فوریت های پزشکی به آن اضافه شود.

گفتنی است بخشی از تجهیزات آن نیز به همت خیرین و گروه پرسمان، تهیه شده است.

در این همایش مدیر شبکه بهداشت سقز و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گزارشی از نحوه راه اندازی این مجتمع ارائه داده اند و از خیرین از جمله: رحمان نادرسرا، امیر حسینی، فواد آزادی، محمد مرادی، رئوف فلاحی، خالد رحیم زاده، اسماعیل غلامی و فرهاد سهرابی تقدیر شده است.

در این مراسم و حاشیه آن برخی از معتمدین از جمله: امیر حسینی، محمد نوازی، محمد مرادی، مصطفی حمدی، هیوا نوروزی و… مطالبات، مشکلات و انتقاداتی در حوزه بهداشت و درمان مطرح نموده اند.

ـ کمبود امکانات و تجهیزات در بیمارستان های سقز، کم توجهی دانشگاه علوم پزشکی در سال های گذشته نسبت به سقز، کمبود نیروی انسانی در بیمارستان شفا و پزشکان متخصص، نبود دستگاه سنگ شکن کلیه، نبود دستگاه های لاپاراسکوپی و آرتروسکوپی برای جراحی های پیشرفته در سقز، راه اندازی بخش شیمی درمانی، اعزام بیماران به شهرهای دور و نزدیک به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات، تسهیل گری برای سرمایه گذاران بخش سلامت، انتقاد از کم توجهی به نیروهای سقزی و عدم بومی گزینی در بکارگیری نیروها و…. از جمله مسائل مطرح شده بوده که با واکنش منفی معاوت توسعه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی استان کوردستان همراه شده است.

ـ عدم دعوت از پزشکان، روسای انجمن های حوزه سلامت و دست اندرکاران راه اندازی مجتمع با گله مندی هایی همراه بود.

ـ دقایقی قبل از مراسم برخی خبرنگاران به مراسم دعوت شدند که در اعتراض به این کم توجهی در مراسم حضور نیافتند؛ چندین سال است خبرنگاران سقزی درخواست نشست خبری مسئولان دانشگاه علوم پزشکی و پاسخگویی به افکار عمومی را دارند که تاکنون جواب مثبتی بدان داده نشده است.

ـ گفتنی است در تیرماه ۱۳۹۵ براساس ابلاغیه وزارت بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی کوردستان در ۲۵۳مین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی با تاسیس مجتمع آموزش عالی سلامت در سقز موافقت شد.

براین اساس و به دنبال دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد در این مجتمع رشته های پرستاری، بهیاری، مامایی و… دایر شود، اما به دلایل مختلف تا امسال به تاخیر افتاد. مسئولان وقت وزارت علوم و دانشگاه علوم پزشکی، محسن بیگلری نماینده وقت مجلس، فرمانداران سابق و فعلی سقز، بهزاد رحیمی نماینده فعلی مجلس، رئیس سابق سازمان مدیریت استان و مسئولان و کارکنان فعلی دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت در اخذ مجوز و راه اندازی مجتمع نقش داشتند.

ـ توسعه و تجهیز این مجتمع و افزایش رشته های آن، جذب اعضای هیات علمی و نیروهای متخصص، احداث ساختمان جدید، راه اندازی مراکز مطالعاتی وابسته و…از جمله مواردیست که باید مورد توجه قرار گیرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل