شما اینجا هستید
اجتماعی » قبوض آب، برق و گاز روی دست مردم/ سرگردانی دفاتر پیشخوان دولت بعلت کاهش کارمزدها

خبرهای رسیده به سقزرووداو حاکیست ۳ روز است دفاتر خدمات ارتباطی (پیشخوان دولت) و شعبات پست بانک از دریافت قبوض آب، برق، گاز و تلفن خودداری نموده و این مساله سرگردانی شهروندان را بدنبال داشته است.

مسئولین دفاتر پیشخوان درخصوص علت این اتفاق به خبرنگار ما اعلام نمودند قبلاً نهاد مربوطه برای هر قبض کارمزدی حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ تومان به دفاتر پرداخت می کرد، اما اخیراً آن را به ۶۰ تومان کاهش داده که عملاً نه تنها درآمدی برای دفاتر ندارد بلکه بدلیل روند پرداخت برای دفاتر هزینه بردار بوده و آنان را با ضرر مواجه می نماید.

اسماعیل دستگیری نماینده دفاتر پیشخوان با تایید موارد فوق گفت: البته با وجود این مشکل سعی ما بر ادامه خدمات دهی به مشتریان بوده، علاوه بر این مشکلاتی در سامانه پرداخت به لحاظ فنی بوجود آمده و قصد داریم از سامانه جدیدی برای این کار استفاده کنیم که بزودی شروع بکار خواهد نمود.

وی همچنین در مورد نرخ کارمزد گفت: با توجه به کاهش نرخ کارمزدها توسط نهادهای مربوطه، درخواستی را به فرمانداری ویژه و اداره صنعت، معدن و تجارت برای حل مشکل ارائه داده ایم که امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.

در این راستا گفته می شود ارگان های مربوطه قصد دارند کارمزد پرداخت قبض را نیز برعهده مشترکین بگذارند، که این اقدام ظاهرا در تهران اجرا شده و نهادهای مربوطه هزینه پرداخت قبوض را از جیب  شهروندان برمی دارند.

پیش از این هم از سال های گذشته بانک ها از دریافت قبض ها خودداری می کنند.

بعلت مشکل پیش آمده بسیاری از شهروندان جلو عابر بانک ها برای پرداخت قبض ها صف کشیده اند که بعلت عدم آشنایی برخی از آنان خصوصاً سالخوردگان با نحوه پرداخت قبض توسط عابر بانک دچار مشکل شده اند.

با توجه به نزدیک بودن اتمام مهلت پرداخت برخی قبض ها و امکان قطع خدمات بعلت بدهی مشترکین، این امر می تواند مشکلات و ناهماهنگی هایی بدنبال داشته باشد، امید است نهادهای مربوطه با درک وضعیت فعلی و شرایط مالی مردم در تصمیمات خود تجدیدنظر نمایند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل