شما اینجا هستید
اجتماعی » مطالعه هدفمند و پشتکار عامل موفقیت دانش آموزی سقزی بود

یکی از این دانش آموزان “پارسا محمدی‎‌نژاد” بود که در ۲ رشته تجربی و زبان شرکت کرد و با پشتکار و سخت کوشی خود توانست رتبه ۷ زبان و رتبه ۱۱ رشته علوم تجربی را کسب نماید.

برای بررسی علل و عوامل موثر در موفقیت این دانش آموزان توانستیم مصاحبه ای را با وی انجام دهیم که به شرح زیر از نظرتان می گذرد:

پارسا محمدی نژاد کسب این رتبه ها را در مرهون همت و دلسوزی والدین، مدیران و دبیران خود در کنار لطف الهی دانست و گفت: با بستر و انگیزه ایجاد شده برای بنده، مطالعات هدفمند و با برنامه ریزی را جهت کسب موفقیت از سال گذشته شروع نمودم.

وی به مدت زمان مطالعه برای کنکور ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: ساعت مطالعه از فردی به فرد دیگر متفاوت است و هر دانش آموزی ساعت مطالعه مشخصی دارد که می تواند با پشتکار و تلاش به موفقیت برسد.

این رتبه برتر کنکور گفت: وقتی که در کلاس های مدرسه بودم روزانه ۶ تا ۷ساعت درس می خواندم ولی با اتمام مدرسه و نزدیک شدن به کنکور روزانه ۱۰ ساعت و گاهی هم بیشتر مطالعه می کردم.

محمدی نژاد با اشاره به اینکه در مدرسه استعدادهای درخشان مشغول تحصیل بود، یادآور شد: آمادگی و توقع این موفقیت را داشتم و خیلی خوشحالم که این موفقیت را کسب کردم و امیدوارم در آینده موثر واقع شوم.

دانش آموز سقزی به کنکوری ها توصیه کرد مطالعه هدفمند و مطابق برنامه را جدی بگیرند و بیشتر وقت بگذارند و بیشتر از کتاب های کمکی به کتاب های درسی خود توجه کنند و کتابهای درسی مدرسه را اولویت مطالعه قرار دهند.

وی اضافه کرد: تناسب میان کتاب های درسی و کمک آموزشی مهم است و باید دانش آموزان این نکته مهم را رعایت کنند، همچنین این تناسب را هم میان دروس عمومی و اختصاصی رعایت کنند تا در کنکور موفق شوند.

محمدی نژاد گفت: کنکوری ها تک بعدی نباشند و اگر امسال موفقیت آنچنانی را بدست نیاوردند نگران نباشند و علاوه بر شانس های مجدد در آینده برای موفقیت می توانند در کنار درس راه های دیگر را امتحان کنند و حتما با پشتکار و تلاش موفق خواهند شد.

گفتنی است باربد محمدی، دانش آموز سقزی دیگر هم در کنکور ۱۴۰۰ رتبه ۷ تجربی را بدست آورد.

این دانش آموزان می توانند الگویی برای سایر دانش آموزان و نوجوانان سقزی برای فتح قله های موفقیت در عرصه های علمی و آموزشی، فرهنگی و ورزشی و حتی اختراع و ابتکارات دیگر باشند، لذا شایسته است کلیه خانواده ها و دستگاه های فرهنگی و خصوصا فرهنگیان برای تداوم و پرورش این موفقیت ها و خلاقیت علیرغم مشکلات و تنگناهای موجود، تلاش نمایند.

گزارش: وفا رحیمی، خبرنگار

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل