شما اینجا هستید
اجتماعی » چالش مدیریت بحران کرونا در کوردستان/ ترافیک مسئولان کشوری در بوکان و بی مهری نسبت به سقز

سقزرووداو- سفرهای متعدد معاونان وزارت بهداشت به شهرستان های اطراف از جمله بوکان و در مقابل تنها گذاشتن شهرستان سقز در چندماه گذشته در مقابله با کرونا، مظلومیت، نگاه تبعیض آمیز و بی توجهی مضاعف به شهرستان سقز را بیشتر از گذشته هویدا نمود.

براساس این خبر، شهرستان سقز از بهمن ماه بطور جدی درگیر کروناویروس بوده و تاکنون حدود ۱۱۷ نفر براثر این بیماری یا داشتن علائم مشابه فوت، هزاران نفر مبتلا و بستری شده و خسارات جانی، مالی و روانی زیادی بر سقز تحمیل نمود، این بحران گسترده و ناشناخته با مجاهدت و تلاش های کادر درمان و پزشکی شهرستان، کمپین های مردمی و رسانه ای، ستاد کرونای شهرستان و همکاری شهروندا تاکنون و در غیاب حضور مسئولان کشوری مدیریت شده است.

از سوی دیگر باید گفت شهرستان های دیگر مانند سنندج، بوکان و مهاباد در موج دوم بیماری بطور جدی درگیر شدند.

با این حال در کمتر از یک ماه ۲ معاون وزیر بهداشت به شهر همسایه ما یعنی بوکان برای کمک به حل مشکلات سفر کرده اند. «دکتر ایرج حریرچی» معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه دو تن دیگر از مسئولان این وزارت خانه ساعت ١٧ یک شنبه به بوکان سفر نموده که موافقت با راه اندازی بخش انژیوگرافی،  تخصیص اعتبار ۲ میلیارد تومانی برای تجهیز کلینیک فوق تخصصی بیمارستان بوکان و احداث اکسیژن ساز، موافقت‌با صدور مجوز بکارگیری ۲۰ پرستار و تحویل ۵۰ تخت به بیمارستان بوکان، موافقت با راه اندازی بخش انژیوگرافی و…از جمله دستاوردهخای این سفر بوده است.

در ۲۱ خردادماه نیز «دکتر قاسم جان بابایی» معاون درمان وزارت بهداشت و درمان با دعوت حبیب زاده در راس هیاتی به بوکان سفر کرد که راه اندازی مجدد سی تی اسکن بیمارستان بوکان یکی از دستاوردهای این سفر بود.

حال باید از استاندار کوردستان و نمایندگان استان از جمله سقز و بانه پرسید تفاوت شهرستان های سقز و بوکان چیست؟ چرا آنها در یک ماه ۲ بار معاونان وزارت بهداشت به بوکان سفر می کنند اما پس از ۵ ماه کسی سقز را ندیده؟ در این شرایط بحرانی کجای کار هستید؟ بحران کرونا دامن مردم را گرفته مردم دارند جان می دهند اما  اولویت کاری شما طرح های تبلیغاتی و پا درهوا همچون منطقه آزاد می باشد؟ اگر نگاهتان توسعه محور است آیا سقز جزو ایران و کوردستان نبود که بحث منطقه ویژه اقتصادی و یا بازارچه مرزی آن را حداقل در مجمع تشخیص مطرح نکردید؟

آیا سنندج با آن گستردگی بحران کرونا نیاز به تصمیمات کشوری برای کنترل و مدیریت مساله ندارد؟

یکی از الزامات مدیریتی پویا و استرتژیک توجه به مساله زمان و مقابله با بحران های موجود و تمرکز روی مساله است. در استان کوردستان تمام نگاه ها و توصیه ها متوجه مردم و اعمال محدودیت برای آنان است اما در مقابل مسئولان پاسخگو نیستند که خود برای کنترل بحران چه امکانات و اعتبارات ویژه ای جذب کرده اند؟ چند مسئول کشوری را به استان آورده اند؟ و…

گفتیم هر آنچه شرط بلاغ بود… تا چه مقبول افتد و چه در نظر آید؟

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل