شما اینجا هستید
اجتماعی » چطور استرس خود را مدیریت ڪنیم؟/ علے سلیمانے*

مدیریت استرس یک فرایند است ڪه نیازمند توجه و تمرڪز قابل توجهے است. در ادامەے این نوشتار یک برنامەے گام به گام جهت مدیریت صحیح استرس ارائه نمودە ایم:

 

گام ۱: تشخیص علائم استرس

قبل از هر چیزے، مهم است ڪه بتوانید علائم استرس را تشخیص دهید. ممڪن است این علائم شامل اضطراب، عصبانیت، خستگے، بی‌اشتهایے، مشڪلات خواب و مشڪلات جسمے مانند سردرد یا دل درد باشد. آگاهے از این علائم اولین گام براے مدیریت استرس است. بررسے ڪنید ڪه در مواقعے ڪه به دلیلے دچار استرس مے شوید، این استرس با چه علائمے در شما نمود پیدا مے ڪند؟

 

گام ۲: شناسایے عوامل استرس زا

یڪے از مهمترین قدم‌ها در مدیریت استرس، شناسایے عوامل استرس زا است. این عوامل ممڪن است شامل فشار ڪارے، مشڪلات خانوادگے، مشڪلات مالے، رویدادهاے منفے زندگے و فراوانے دیگر باشند. با شناسایے این عوامل، می‌توانید برنامه‌هاے مناسبے براے مدیریت آنها را ترسیم ڪنید. پس از خودتان بپرسید چه موقعیت ها یا چه اتفاقاتے در شما استرس ایجاد مے ڪند؟

 

گام ۳: شناسایے راهڪارهاے رفع استرس

حالا ڪه عوامل استرس زا را در وجود خودتان شناسایے ڪردید بررسے ڪنید ڪه براے مدیریت استرستان در هر یک از این موقعیت ها چه اقدام یا اقداماتے را مے توانید انجام دهید. همین پیش بینے اقدامات به شما ڪمک مے ڪند تا در هنگام مواجهه با عواملے ڪه برایتان استرس ایجاد مے ڪنند  رے اڪشن بهترے داشته باشید.

 

گام ۴: ساخت برنامه روزانه

برنامه روزانه به شما ڪمک می‌ڪند تا وقت و توانایے خود را براے مدیریت استرس بهینه سازید. در این برنامه، زمان مخصوص براے فعالیت‌هاے آرامش‌بخش مانند مدیتیشن، تمرین ورزشے، خواندن یا هر فعالیت دیگرے ڪه شما را آرام ڪند، در نظر بگیرید. همچنین مهم است ڪه به خواب ڪافے نیز توجه ڪنید و زمانے براے استراحت در نظر بگیرید.

 

گام ۵: تمرین استراحت عمیق

تمرین استراحت عمیق شامل تڪنیڪ‌هاے تنفس عمیق، مدیتیشن یا یوگا است ڪه به شما ڪمک می‌ڪند استرس را ڪاهش دهید و آرامش را تجربه ڪنید.

*مشاور

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل