شما اینجا هستید
اجتماعی » مرگ غم انگیز زن جوان سقزی در تامین اجتماعی؛ بررسی احتمال اشتباه درمانی و پزشکی

مطرح کردن اشتباه یا قصور پزشکی

 

پدر و مادر متوفی در تشریح ماجرا می گویند: دخترمان بخاطر کیست زنانه قرار بود ساعت ۱۰ صبح روز گذشته با لیزر عمل جراحی شود اما تا ساعت ۲۰ آذر ماه علیرغم پیگیری ها خبری نشد و بعد از اصرار ما متاسفانه جنازه را تحویل مان دادند.

آنان می گویند: دخترمان به علت اشتباه یا قصور در تزریق دز اضافی داروی قبل از عمل فوت کرده و تاکنون بیماری زمینه ای نداشته و این قابل بررسی است.

 

تاکید بر بررسی دقیق و تخصصی موضوع

 

در ادامه پیگیری موضوع، رئیس بیمارستان تامین اجتماعی سقز ضمن تسلیت و اظهار تاسف از این حادثه، گفت: برای اعلام دقیق مرگ این زن جوان باید بررسی های دقیق از سوی کمیسیون های تخصصی و پزشکی قانونی صورت گیرد.
دکتر نیلوفری افزود: فعلا نمی توان قصور یا اشتباه را رد یا تایید کرد، اما برای بررسی و مشخص کردن موضوع آماده همکاری لازم با خانواده متوفی هستیم و بعد از مشخص شدن دقیق موضوع، اطلاع رسانی خواهد شد.

 

احتمال اشتباه در معاینات قبل از عمل

 

از سوی دیگر خبرنگار سقزرووداو با یک منبع آگاه در این بیمارستان تماس گرفت که وی ضمن تایید فوت بیمار در اتاق عمل گفت: احتمال عدم تشخیص و معاینه دقیق قبل از عمل در بروز این حادثه دلخراش موثر بوده است.
وی افزود: تعیین دقیق علت مرگ نیازمند بررسی کمیسیون تخصصی پزشکی و پزشکی قانون است اما براساس مطالعه اولیه اسناد پزشکی، باید این زن جوان از لحاظ تنفسی و قلبی ابتدا مداوا و کنترل و بعد عمل جراحی می شد.

 

در سال های اخیر چندین مورد مشابه در بیمارستان تامین اجتماعی سقز روی داده که ضعف امکانات، تجهیزات و کمبود پزشکان باتجربه و کارامد در این مرکز به آسیبی تبدیل شده که گاها اشتباهات درمانی، رنج و فوت بیماران را به دنبال دارد، لذا از مسئولان نظارتی و عالی انتظار می رود به این روند رسیدگی کنند، زیرا فوت بیمار در اتاق عمل بدون بررسی های لازم یا قصور و خطای احتمالی تبعات ناخوشایندی به دنبال دارد.

ـ کوثر ویس مرادی

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل