اجتماعی, اخبار, ایران, فرهنگی, ویژه خبری

انتشار کتاب «بازاریابی گردشگری؛ با رویکرد استراتژیک» توسط مترجمان سقزی

سقزرووداو- کتاب «بازاريابی گردشگری؛ با رويكرد استراتژيک»، تأليف: نيلانجان ری- ديليپ كومار داس- راج كومار با ترجمه: هژير نوری و گلاله نوری از مترجمین و نویسندگان پرتلاش سقزی در ۱۷ فصل و ۲۷۲ صفحه توسط انتشارات مهکامه چاپ و در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.

در مقدمه کتاب آمده است: مقاصد گردشگری گستره بزرگی از جاذبه‌های سیاحتی تا اسکان مسافران را دربرمی‌گیرد. در کشورهای مترقی و مردم‌سالار معمولاً تأمین بودجه برای مدیریت گردشگری توسط نهادهای بومی انجام می‌شود با این تفاوت ظریف که بودجه موردنیاز در زمینه‌های بازاریابی و گسترش گردشگری توسط بخش خصوصی تأمین می‌شود. صاحب‌نظران درزمینه بازاریابی گردشگری در دهه گذشته توجه خود را به ایجاد تغییرات و بازبینی‌های بنیادین در استراتژی‌های گردشگری متمرکز کرده‌اند. ازاین‌پس، به‌جای اینکه هدف نهایی افزایش تعداد گردشگر باشد، بالا بردن مصارف گردشگری در اولویت قرار می‌گیرد. در گام دوم، باتوجه‌به موج فزاینده گردشگران باید اولویت اصلی بالا بردن رضایت گردشگر و همچنین نهایت کسب سود برای ساکنان بومی باشد.

در ادامه آمده است: به‌این‌ترتیب، می‌توان درک کرد که مدیریت مقاصد گردشگری تا چه حد ممکن است امری پیچیده تلقی شود. بنابر این نیاز است که تأثیرگذاری دوسویه ساختارهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جوامع و پدیده گردشگری را ارزیابی کرد. به همین جهت، در کتاب حاضر نگاه خود را بر کشورهای درحال‌توسعه و قابلیت‌های ذاتی آن‌ها برای افزایش سطح زندگی و رفاه معطوف خواهیم کرد و می‌بینیم که چگونه با توجه و سرمایه‌گذاری بیشتر از سوی مقامات مسئول و با فراهم ساختن تمهیدات و تسهیلات ضروری، سطح رفاه ساکنان منطقه و وضعیت اقتصادی این مکان‌های مستعد گردشگری زنجیره‌وار رو به بهبود می‌گذارد.
گفتنی است این ششمین کتاب تالیف یا ترجمه شده توسط گلاله نوری می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *