جاده مرگبار سقز- بوکان و لزوم تعیین پیمانکار جدید

سقزرووداو- با توجه به اخبار و آمارهای منتشر شده، مسیر ترانزیتی و بین المللی سقز- بوکان بعنوان قطعه ای از کریدور شمالغرب به جنوب، یکی از پرترددترین و در عین حال حادثه خیزترین مسیرهای ارتباطی منطقه می باشد.
با نهایت تاسف هر هفته شاهد سوانح رانندگی، خسارات جانی و مالی، فوت شهروندان و جگرگوشه های مردم در این مسیر ۳۰ کیلومتری هستیم و متاسفانه در ده ها سال گذشته گویا مسئول دلسوز و بیداری گویا وجود ندارد که این موارد را ببیند. چرا که اگر دلسوزی وجود داشت و تبعیضی در میان نبود این مسیر هم باید مثل مسیر میاندواب- ملکان یا ملکان- بناب سال ها پیش باید تبدیل به بزرگراه می شد.
🔺 در کل باید گفت: نبود زیرساخت های ارتباطی مناسب، جاده های باریک با پیچ و خم های زیاد، خودروهای بی کیفیت و عامل انسانی دست به دست هم داده اند تا یک جنگ خونین و اقتصادی دلخراش در جاده های کوردستان به ویژه شهرستان سقز بوجود آورند. جنگی که آسیب های روحی و روانی، مشکلات خانوادگی، اجتماعی و… آن قابل ارزیابی نیست.
جاده های ارتباطی نامناسب مهمترین چالش و تهدید پیش روی توسعه کردستان است، جاده هایی که آرام پیچ می خورد و سرنشینان را به کام مرگ می فرستد، که مسیر سقز- بوکان چالشی ترین مسیر است.
🔹 از ۵ سال پیش عملیات تبدیل این مسیر به بزرگراه شروع شده اما بدلایل مختلف از جمله عدم اختصاص اعتبارات، پرداخت ننمودن معوقات کارگران و پیمانکاران و بی توجهی مسئولان این پروژه از سال گذشته نیمه کاره رها شده است، دردی که دامن اکثر پروژه های حوزه راه در سقز را گرفته است.
نکته جالب توجه آنجاست علیرغم پایان دادن به قرارداد شرکت پارس، هنوز پیمانکار جدید تعیین نشده و این چالشی بزرگ فراروی تکمیل این پروژه می باشد.
با این حال باید تدبیری فوری برای این مسیر، که به قتلگاه تبدیل شده، اندیشیده شود و ضمن تامین اعتبارات ویژه، باید وزارت راه در مقابل مردم و تعلل در اتمام این پروژه پاسخگو باشد که لازمست استانداران ۲ استان و نمایندگان سقز و بوکان با جدیت پیگیر مساله باشند.
#سقزرووداو
🆔 @saqqezrudaw
مطالب مرتبط
درخشش سقزرووداو در جشنواره ملی چندرسانه ای «جاده سبز»
-
منتشر شده در
سقز رووداو
- ۰ نظرات
سقز – بوکان؛ مسیری کوتاه اما طولانی به مثابه قتلگاه
-
منتشر شده در
سقز رووداو
- ۰ نظرات
در جادههای کردستان مرگ کیلویی چند؟!!! / دکتر رشید احمدی فر
-
منتشر شده در
سقز رووداو
- ۰ نظرات
همستر کامبت دلمشغولی شهروندان به امید پول دار شدن
-
منتشر شده در
سقز رووداو
- ۰ نظرات
کمین مرگ در مسیر سقز – بوکان؛ ۸ سال یک متر بزرگراه افتتاح نشد
-
منتشر شده در
سقز رووداو
- ۰ نظرات
رئیس اداره آبفای سقز مدعی شد/ شکایت از خبرنگاران به دلیل انتقاد از کیفیت نامناسب آب شرب
-
منتشر شده در
سقز رووداو
- ۰ نظرات
تصادف در محور سقز- بوکان با ۵ کشته و زخمی
-
منتشر شده در
سقز رووداو
- ۰ نظرات
چهارمین جشنواره ههڵپهرکی بانه با معرفی گروههای برتر پایان یافت
-
منتشر شده در
سقز رووداو
- ۰ نظرات
سقز و مریوان در جمع پرتصادف ترین شهرهای کشور / افزایش ۴۰۰٪ تصادفات درون شهری سقز
-
منتشر شده در
سقز رووداو
- ۰ نظرات
روزنامه نگاری دیگرگونه، راهی برای انعکاس صدای کوردها/ ابراهیم محمدحسینی*
-
منتشر شده در
سقز رووداو
- ۰ نظرات
چرا صدای معلمان شنیده نمیشود؟ / دکتر خالد توکلی
-
منتشر شده در
سقز رووداو
- ۰ نظرات
کولبری هویت نیست
-
منتشر شده در
سقز رووداو
- ۰ نظرات