شما اینجا هستید
اجتماعی » مسکن ملی فرهنگیان سقزی گرفتار ناهماهنگی و تعلل مسئولان

براساس اعلام معلمان حاضر؛ حدود ۳۰۰ نفر از فرهنگیان فاقد مسکن شهرستان سقز و زیویه که از سال ۱۳۹۸ برای مسکن ملی ثبت نام نموده اند، تاکنون وضعیت مشخصی ندارند.

طبق تفاهم نامه بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه و شهرسازی قرار بوده برای ساخت مسکن فرهنگیان و تسریع در امورات، زمین های جداگانه ای با مشارکت این ۲ وزارتخانه تامین شود.

آنان می گویند: اما در سقز داستان به گونه ای دیگر است ادارات راه و آموزش و‌ پرورش هر کدام توپ را به زمین دیگری می اندازند و آنچه مشخص است در عمل، اقدامی نتیجه بخش انجام نشده و زمین درنظر گرفته شده در پشت شهرک دانشگاه به مساحت ۸۸۰۰ متر برای این امر، هنوز جهت تعیین تکلیف و تغییر کاربری به کمیسیون ماده ۵ معرفی نشده یا در اداره کل راه بلاتکلیف مانده است.

 

واگذاری بی سر و صدای قطعه زمین دارای کاربری آموزشی

در بخش دیگری از این تجمع، معلمان به تغییر کاربری و واگذاری زمین ۴ هزار متری در خیابان سالمندان اشاره نمودند که دارای کاربری آموزشی بوده و ادارات مربوطه سال گذشته با واگذاری آن جهت ساخت مسکن ملی مخالفت نمودند حال در روندی نامشخص و غیرشفاف به یک شرکت خصوصی جهت ساخت آپارتمان واگذار شده است.

 

توضیحات غیر قانع کننده روسای حال و سابق اداره راه

سرپرست فعلی و رییس سابق اداره راه و شهرسازی توضیحاتی برای حاضرین ارائه دادند که مبتنی بر یک سری مکاتبات اداری بود.
آنان معتقد بودند تاکنون آموزش و پرورش سهم خود را برای مسکن ملی فرهنگیان واگذار نکرده لذا این اداره هم فعلا اقدامی نکرده است؛ توضیحاتی که برای حاضرین قانع کننده نبود.

تشکیل جلسه و وعده ای دیگر به فرهنگیان

در ادامه این موضوع، نمایندگان فرهنگیان با حضور مسئولان مربوطه جلسه ای تشکیل و مقرر شد پیگیری جدی جهت موافقت نهایی و تغییر کاربری قطعه زمین پشت شهرک دانشگاه در کمیسیون ماده ۵ استان در شهریورماه صورت بگیرد.

در حالیکه مسکن ملی در بسیاری از شهرستان ها روند مناسبی را طی می کند در سقز از ضعف مدیریت و ناهماهنگی در واگذاری زمین ها و… رنج می برد و خواسته بحق و قانونی برای تعیین تکلیف و تسریع در ساخت مسکن ملی، از سوی کمیته مسکن سقز به مساله ای پیچیده تبدیل شده که لازمست این روند تغییر کند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

سایت خبری سقز رووداو | خبری | اجتماعی | کوردانه | اقتصادی | سیاسی | فرهنگی | گزارش | عناوین بین الملل